Aportacions de la CUP Manlleu al Ple de juny

Resum d'algunes de les aportacions de la CUP Manlleu al Ple municipal del 20 de juny de 2017:

1. Petició d’un suplement de crèdit per externalitzar la redacció del POUM

Al Ple es va presentar un punt d’urgència per demanar un crèdit a la Diputació de 175.000 euros per a futures tasques de revisió del POUM. Des de la CUP vàrem votar en contra de la urgència del punt ja que creiem que dos anys després d’iniciar la redacció del POUM aquesta despesa podia ser previsible. La urgència no va permetre que se'ns informés correctament dels motius de per què calia demanar aquests diners.

També vàrem votar en contra del punt ja que no creiem que deixar a empreses externes aquestes tasques sigui una millora respecte que ho faci el personal tècnic de l'Ajuntament, i en tot cas tampoc se’ns ha explicat clarament els criteris per fer-ho. De fet, considerem que és una improvització més en el procés de redacció del POUM al voltant d’un final que sembla bastant previsible. Tampoc coneixem a què es destinaran exactament aquest diners i sobretot com es vetllarà que la feina d'aquesta empresa garanteixi un bon recull de les opinions sorgides del procés participatiu i dels debats polítics temàtics que s’estan realitzant.

Les propostes d’urbanisme amb perspectiva de gènere que hem defensat des de la CUP impliquen que tot el treball es faci segons aquests criteris; la improvització constant en el tot el procés i el fet que l'equip de govern tingui uns objectius similars als POUM’s anteriors ens demostren que no s'està aplicant aquesta perspectiva. En tot cas, des de la CUP Manlleu estarem atentes a quin procés se seguirà per decidir què ha de incloure al POUM, aquesta empresa redactora, de tot allò que s’ha parlat al procés participatiu i a les reunions polítiques.

2. Moció de suport al poble rifeny

A l'apartat de mocions, el grup municipal d'ICV va presentar una proposta de suport al poble rifeny, que en els darrers mesos està protagonitzant una revolta contra la monarquia autocràtica del Marroc. El Rif és una de les zones més pobres i deprimides del Marroc situada al nord del país, caracteritzada per estar totalment abandonada per l'estat marroquí; no compta amb cap tipus de servei públic essencial que sigui mínimament de qualitat -com Educació o Sanitat-. Davant d'aquesta situació, el poble rifeny s'ha alçat per reclamar i exigir drets molt bàsics que haurien d'estar a l'abast de tothom.

La CUP vam votar a favor de la moció, i vam aprofitar la nostra intervenció per expressar el nostre suport i mostrar tota la nostra solidaritat internacionalista amb el poble rifeny.

3. Denúncia de la situació de la Devesa

Ja fa 16 mesos que la Devesa, un tresor natural del nostre poble, està tancada i barrada per unes tanques instal·lades pel propietari dels terrenys que impedeixen a les manlleuenques i manlleuencs accedir-hi i poder gaudir de l’idíl·lic entorn natural que l’envolta. Unes tanques que es van construir sense llicència d’obres i vulnerant les lleis i directives que marquen que els cinc primers metres de qualsevol ribera són de servitud i han de ser d’accés públic.

Durant el mes de febrer d’aquest any, l’Equip de Govern de l’Ajuntament va anunciar un “pacte amistós” verbal amb el propietari dels terrenys, a través del qual s’acordava que s’obriria el pas a la Devesa a canvi que des del consistori municipal es fessin les obres d’adequació del camí i de senyalització de la zona destinada al bestiar que hi pastura. Quatre mesos més tard i fetes les obres de millora, finançades amb diners públics, el propietari es segueix negant a obrir el pas del camí que porta a la Devesa.

Des de la CUP vàrem exposar que considerem intolerable l'actitud del propietari en tot aquest procés però de la mateixa manera vàrem demanar explicacions i denunciar la irresponsabilitat per part de l'Ajuntament de realitzar aquestes obres sense tenir cap document signat ni la garantia que les obres comportarien l'obertura immediata de la Devesa.

4. Ofici de Festa Major

Com no podria ser d'una altra manera, respectem la diversitat religiosa, entesa com a totes aquelles creences i espiritualitats individuals que lliurement pot tenir o no tenir cadascú. Entenem que justament aquesta pluralitat de religions presents a Manlleu i l'aconfessionalitat i licitat del sistema democràtic que tenim, haurien de fer que des de l'Ajuntament no es doni un paper institucional a una determinada confessió com s'està fent amb l'Ofici de Festa Major. És per aquest motiu que vàrem proposar que l'Ofici no aparegui al programa d'actes oficial, una petició que de moment no va ser acceptada per l'equip de govern.