Aportacions de la CUP Manlleu al Ple de setembre

Resum d'algunes de les aportacions de la CUP Manlleu al Ple municipal del 19 de setembre de 2017:

1. Ordenança reguladora dels sorolls

Des de la CUP ens vam abstenir en aquest punt, perquè seguim dient que el tema del soroll és un tema prou important per aprofundir-hi, i que cal trobar mesures tant pel bon descans de la gent com perquè el teixit associatiu i veïnal pugui realitzar actes a l’espai públic, i així crear un municipi més acollidor i saludable per a les persones.

No hi ha uns criteris clars sobre quan s’aplicaran les excepcions per sobrepassar puntualment els valors límits. Això obre la porta a utilitzar l’ordenança de manera permissiva o restrictiva en funció de la voluntat de l’equip de Govern, per tal que un acte es pugui realitzar o no.

Alhora creiem que caldria que contemplés mesures pedagògiques sobre aquest tema, i que no sigui només una eina sancionadora.

2. Moció sobre la millora dels accessos a Manlleu

En aquest Ple el grup del PDeCAT va presentar una moció  per millorar les carreteres d’arribada a Manlleu abans de l'inici de les obres del Pont de Can Moles. La CUP vàrem demanar afegir als acords de la moció, la finalització de l’Avinguda Puigmal i l’Avinguda Pirineus per poder facilitar la sortida del polígon cap a la carretera de la Miranda, i aleshores prohibir el trànsit pesat en la totalitat del passeig de Sant Joan, actuacions aquestes que depenen de l’Ajuntament.

L’equip de govern, al seu torn, va mostrar el seu acord en la necessitat de millorar aquestes vies, però sorprenentment no van permetre que tirés endavant la moció; ells consideren que ja s’han fet tots els passos perquè aquestes actuacions puguin estar fetes abans de l'inici de les obres del Pont. Des de la CUP tenim dubtes que això es realitzi i per aquest motiu vàrem recolzar la moció. Per tant, vetllarem perquè l’Ajuntament compleixin el que va dir al Ple.

3. Compromís amb el Referèndum d'autodeterminació de l'1 d'octubre

Al torn de precs i preguntes des de la CUP vàrem fer una intervenció entorn el Referèndum d'autodeterminació de l'1 d'octubre i vàrem denunciar públicament l'onada repressiva de l'Estat que els últims dies està trepitjant drets bàsics i fonamentals de la població com la llibertat d'expressió, de manifestació o de reunió i que està vulnerant la llibertat de premsa o el secret postal.

Davant la citació per part de la fiscalia de 712 alcaldes i alcaldesses d’aquest país pel simple fet d’haver-se compromès amb la celebració del referèndum, entre ells l’Alcalde de Manlleu, des de la CUP vàrem expressar públicament tota la nostra solidaritat i suport cap a l'Àlex Garrido.

Vàrem recordar també que aquesta ràtzia repressiva ha estat orquestrada pel PP però que no podem oblidar la complicitat total de Ciutadans i del PSOE. I a nivell de Catalunya, on el PP té una única alcaldia i on Ciutadans no en té cap, vàrem evidenciar que el principal partit que des dels municipis està fent tot el possible per intentar boicotejar el referèndum és el PSC. Una hostilitat cap al referèndum per part del PSC, que també hem pogut comprovar a nivell local a Manlleu.

Des de la CUP creiem que la millor resposta davant d'un Estat demofòbic és organitzar-nos, mobilitzar-nos i no deixar res a l’atzar perquè tenim la responsabilitat col·lectiva de fer tot allò que calgui per garantir que a Manlleu, i arreu, el dia 1 d’octubre es podrà votar lliurement.

Vàrem finalitzar la intervenció fent un crida a desobeir la por, a desafiar el règim i a reconstruir l'esperança. Ens veiem el dia 1 d'octubre a les urnes!