Aportacions de la CUP Manlleu al Ple Municipal del 19 d'abril

Resum d'algunes de les aportacions fetes per part de la CUP Manlleu al Ple municipal del passat dimarts 19 d'abril de 2016:

1. Protocol d'actuació municipal per a l'abordatge dels maltractaments a la gent gran de Manlleu.
Un dels punts de l'ordre del dia del darrer ple municipal va ser l'aprovació del Protocol d'actuació municipal per a l'abordatge dels maltractaments a la gent gran. El protocol ha estat elaborat per la Policia Local, un equip de redactors del CAP i l'Hospital Sant Jaume i la pròpia regidoria de Serveis Socials, amb la intenció de tipificar els maltractaments i crear una xarxa àmplia i transversal per la seva detecció.
Des de la CUP ens vam mostrar favorables a l'aprovació d'aquest document, ja que entenem que és un bon punt de partida per tal de començar a treballar aquesta problemàtica. Tanmateix, també vam fer algunes aportacions a nivell polític, com per exemple afegir al protocol una perspectiva de gènere netament feminista -les dones estan exposades a un major risc de maltractament durant la vellesa- o obrir el debat sobre el paper de les institucions públiques com a agents maltractadors de la gent gran mitjançant les retallades i les polítiques antisocials portades a terme durant els darrers anys pel que fa a emergència habitacional, pobresa energètica, sanitat i pensions.

2. Defensem l'escola pública.
Al torn de precs i preguntes des de la CUP hem exposat la necessitat de buscar i treballar fórmules perquè no es perdin línies a l'escola pública de Manlleu tot i que el nombre de preinscripcions hagi baixat significativament a primària. Una davallada que és generalitzada a la majoria de poblacions.

3. Voluntàries detingudes a Idomeni, una d'elles de Manlleu.
El passat dimecres, dia 13 d’abril, es va dur a terme la detenció de cinc catalanes de la Brigada Vallesana a Idomeni (Grècia), que estaven fent de voluntàries al costat de les persones refugiades. Una d’elles, manlleuenca, l’Ariadna Masmitjà (Masmi).
Entenem que l’Ajuntament ha de ser un altaveu de les lluites socials del poble, i més quan al Ple del setembre passat vàrem aprovar per unanimitat una moció en suport a l’acollida de població refugiada.
Per tot això vàrem trobar a faltar un posicionament públic per part de l’Ajuntament de suport a la Masmi i a la resta de voluntàries detingudes.

4. Emergència habitacional a Manlleu.
El Govern en funcions de l'estat vol tombar la Llei 24/2015 d’emergència habitacional i energètica portant-la al Tribunal Constitucional abans que finalitzi aquest mes d’abril. Això condemnarà a moltes famílies a viure al carrer i a patir set, fred i foscor. Les entitats Plataforma d'Afectats per la Hipoteca, Aliança Contra la Pobresa Energètica i l'Observatori DESC, grups promotors d'aquesta llei amb el recolzament de 175.000 signatures i la unanimitat del Parlament, han iniciat una campanya per evitar-ho. La CUP vàrem emplaçar a l'Ajuntament de Manlleu i als grups polítics del Ple a posicionar-se públicament en defensa de la Llei 24/2015 i signar el manifest de la campanya.