Aportacions de la CUP Manlleu al Ple municipal del 29 de març

Resum d'algunes de les aportacions fetes per part de la CUP Manlleu al Ple municipal del passat dimarts 29 de març de 2016:

1. Zona Blava.
En la votació de les noves taxes per les zones d'aparcament limitat, la CUP va tenir en compte els punts que varen sorgir de l'assemblea oberta que organitzàrem a principis de la legislatura: el primer era la proposta de fer un procés participatiu amb tota la ciutadania, cosa que no s'ha complert en la elaboració de les taxes; el segon, demanava l'obertura de pàrquings gratuïts, i aquesta mesura només es contempla parcialment; el tercer, apostava per una gestió directa i pública, però les taxes proposades responen a l'objectiu de fer viable una gestió externa de les zones d'aparcament; el quart, era pensar en un model de mobilitat per Manlleu, i les taxes no responen a cap pla de mobilitat. Finalment, demanàvem que la votació final de la gestió de la zona blava passés pel Ple Municipal, mentre que l'aprovació de les taxes deixava en mans de l'equip de govern aquesta decisió. En definitiva, creiem que l'aprovació d'aquestes taxes pretenia continuar amb l'actual gestió i model de mobilitat fins la propera legislatura, i per això hi vam votar en contra.

2. El Rei, persona non grata a Manlleu.
En aquesta darrera sessió plenària també vam presentar una moció per tal de declarar el cap de l'Estat espanyol, el Rei Felip VI de Borbó, persona non grata a la ciutat de Manlleu. El document va ser presentat i defensat amb l'objectiu de denunciar el caràcter antidemocràtic i arcaic de la institució monàrquica i la relació d'aquesta envers els Països Catalans, caracteritzada per l'autoritarisme i la imposició política durant els darrers 300 anys. La moció va ser aprovada amb el vot favorable de tots els càrrecs electes, a excepció dels regidors del PSC.

3. Desobediència.
Al torn de precs i preguntes vam intervenir per mostrar el nostre malestar per la manca de valentia política de l'Equip de Govern de l'Ajuntament, que ha obeït cada vegada que se li ha requerit que es retiri l'estelada de la façana de l'Ajuntament i a qui no ha tremolat la mà a l'hora d'entregar documentació a l'Audiència Nacional relativa a la moció aprovada pel Ple Municipal en suport a la declaració de ruptura del Parlament del 9 de novembre del 2015.

Vàrem reiterar en la necessària desobediència des del municipalisme per tal que el procés independentista avanci i vam mostrar també el nostre suport al company Joan Coma Roura, regidor de Capgirem Vic, reproduint amb veu pròpia les mateixes paraules que li han suposat una imputació per incitació a la sedició a l'Audiència Nacional.

4. Privilegis.
També vam demanar quins regidors i regidores havien assistit gratuïtament als partits de la Copa d'Europa Femenina d'hoquei que es va celebrar a Manlleu el passat cap de setmana, a part de la regidora del PSC, Marta Moreta, que en una Junta de Govern va demanar entrades gratuïtes per aquest esdeveniment. No vam rebre resposta per part de l'alcalde.

Entenem que és un privilegi gaudir d'entrades gratuïtes, ja que no tota la població està en igualtat d'oportunitats en aquest sentit. Per això, els regidors i regidora de la CUP Manlleu renunciem a tots aquests privilegis.

5. L'acord de la vergonya.
També durant el torn de precs i preguntes, des del nostre grup municipal vam voler fer referència a l'acord de la vergonya signat entre la Unió Europea i Turquia, pel qual es deportarà de forma massiva a centenars de milers de refugiats que volen deixar enrere la guerra, impedint-los l'entrada a Europa i vulnerant així un dret fonamental i essencial com és el dret a l'asil polític. Per aquest motiu, vam demanar a l'equip de govern que retirés la bandera de la Unió Europea de la sala de plens com a mostra de solidaritat amb les persones migrades afectades per la signatura d'aquest acord criminal. L'Equip de Govern s'hi va negar, apel·lant als teòrics valors que aquesta bandera representa i que a la pràctica queden en un no res després d'anys de polítiques vulnerant els drets humans, convertint Europa en una fortalesa i el Mar Mediterrani en la fossa comuna més gran del món.

6. Contaminació atmosfèrica.
Ens hem assabentat per la premsa que aquest 2015 la qualitat de l'aire ha empitjorat a Manlleu. Aquesta és una problemàtica preocupant de fa anys. Arrel d'això, vam preguntar a l'Alcalde per la informació que va donar la Directora de Qualitat de l'Aire de la Generalitat de Catalunya al recent Consell d'Alcaldes i si l'Equip de Govern té intenció de canviar la política en aquesta qüestió. Àlex Garrido va reconèixer que la comunicació amb el Departament no és tant bona com tocaria i que tenen intenció de treballar per fer un front comarcal contra la contaminació atmosfèrica.