La CUP posa a debat el deute de l’Ajuntament de Manlleu i el paper de la banca

En el marc de la campanya ‘La banca ens roba’, la CUP Manlleu va portar a terme divendres passat una roda de premsa davant la seu del BBVA de la Plaça Fra Bernadí de Manlleu per exposar les línies principals de la campanya, així com les properes accions previstes.

En el transcurs de la roda de premsa, Ivana Vilademunt, membre de l’assemblea local de la CUP, va fer una exposició dels tres principals objectius de la campanya, que són:

-Transparència. Volem fer arribar a la població de Manlleu, d’una manera entenedora, tot un conjunt d’informació sobre el deute que l’Ajuntament ha contret amb les diferents entitats bancàries i els interessos generats. Volem explicar què s’ha pagat, quan, a qui i per quin motiu.

-Crítica al sistema capitalista. Pretenem posar damunt la taula les contradiccions d’un sistema que utilitza el mecanisme del deute per espoliar la majoria de la població, mentre enriqueix les elits econòmiques.

-Debat públic. Tenim l'objectiu d’obrir un debat públic a l'entorn del deute per decidir quina ha de ser la política de l’Ajuntament en aquest àmbit els propers anys. Creiem imprescindible obrir espais de reflexió col·lectiva sobre com crear alternatives i pràctiques transformadores en benefici de la població de Manlleu.

Per la seva banda, Albert Generó va desgranar les principals dades que explica la campanya. En aquest sentit, va explicar que l'Ajuntament de Manlleu actualment té un deute de 13,7 milions d'euros i que els interessos que ha pagat els darrers 10 anys sumen un total de 4.229.784 euros.

Aquests interessos, desglossats en grups bancaris, són els següents:

- Grup BBVA: 2.932.212,08 euros
- Banc Sabadell: 993.913,36 euros
- CaixaBank: 275.027,20 euros
- Banco Santander: 22.515,67 euros
- Altres: 6.116,34 euros

Segons Albert Generó, "aquests quatre grups bancaris comparteixen pràctiques tèrboles similars: han practicat milers de desnonaments els darrers anys, han tingut beneficis milionaris, tenen fons d’inversió en empreses armamentístiques, operen en paradisos fiscals o han estat rescatades amb diners públics, com és el cas d'Unnim i Catalunya Bank, posteriorment absorbides pel BBVA".

"Són les mateixes entitats que tenen un mínim de 226 habitatges que porten més de dos anys desocupats a Manlleu. Emplacem a l'Equip de Govern municipal a que apliqui d'una vegada la Llei 24/2015 d'emergència habitacional, vigent des de l'agost, que contempla mesures unilaterals com sancions o la cessió obligatòria d'habitatges per part dels bancs", va destacar Generó.

Per acabar, la CUP va fer públic el material que utilitzarà durant els propers dies per difondre la campanya i va fer una crida a la població a participar en el debat col·lectiu a l'entorn del deute bancari que pretén obrir.

L'Ajuntament de Manlleu actualment té un deute de 13,7 milions d'euros i els interessos que ha pagat els darrers 10 anys sumen un total de 4.229.784 euros.