Llums i taquígrafs com a antídot

Des de la CUP Manlleu volem recalcar que les irregularitats fetes públiques aquests dies surten a la llum gràcies a un informe de l’interventor de l’Ajuntament de Manlleu i que aquestes van molt més enllà de la retirada de multes i afecten a tot el govern municipal. Davant d'això estudiarem les possibilitats per portar a fiscalia aquests presumptes fets delictius.

Aquest dilluns, 11 de març, es va realitzar la Comissió informativa de Gestió administrativa i serveis personals. Durant la reunió l’interventor de l’Ajuntament de Manlleu va presentar un informe de totes les irregularitats de l’exercici 2018 per part de l’Equip de Govern. D’aquestes irregularitats cal destacar alguns aspectes per la seva rellevància i, per tant, per la seva gravetat:

- Decrets d’alcaldia incomplint la normativa i el procediment establert per a la contractació de personal en l’Administració pública.

- L’anul·lació de multes per part de l’Alcalde a través de resolucions que no comptaven amb l’aprovació tècnica: un total de 21 multes amb diferents graus de justificació i d’arguments discrecionals.

- L’anul·lació de multes directament a través del programari, i per tant, sense ni tant sols comptar amb una resolució aprovada, per part de la regidora de Seguretat Ciutadana: un total de 30 multes per valor de 5.565,73€, entre les quals s’inclouen la retirada de denúncies per conduir sota els efectes de l’alcohol o substàncies estupefaents que podrien suposar delictes en el codi penal.

En aquest sentit, des de la CUP Manlleu volem recalcar la gravetat dels fets, tant de les irregularitats en la contractació de personal com de la retirada de les multes. Aquests dos fets, després de consultar cada cas amb l’interventor municipal, són greus i poden ser considerats actes delictius.

Ara mateix, estem recollint tota la informació per poder explicar amb llums i taquígrafs totes aquestes irregularitats, és per aquest motiu, que juntament amb els partits que no han tingut responsabilitats de govern durant aquest darrer mandat (PDeCAT i ICV) presentarem aquesta mateixa setmana una sol·licitud per rebre tota la informació respecte les possibles irregularitats dels darrers anys. És per aquest motiu que creiem que ara mateix ni ERC, acompanyat per MES, ni tampoc el PSC, que va compartir durant un any responsabilitats de Govern, poden ser alhora investigats i investigadors.

Per tot això, des de la CUP Manlleu, a partir de tots aquests fets hem acordat:

- Fer públic l’informe presentat per l’interventor respecte les irregularitats en la contractació de personal a través de decrets d’Alcaldia i la retirada de multes per part del propi Alcalde i també de la regidora de Seguretat Ciutadana.

- Estudiar les possibilitats per fer arribar a la fiscalia tots aquests presumptes fets delictius per part de l’Alcalde i, en el cas de les multes, també per part de la regidora de Seguretat Ciutadana.

- Demanar responsabilitats a l’Equip de Govern i a totes aquelles persones que han incomplert els principis bàsics de procediment de selecció de personal de l’Administració pública. Des del sots-inspector de la Policia Local fins els responsables polítics de cada àrea.

- Demanar dos informes a intervenció per aclarir primer les possibles irregularitats dels últims 4 anys i, seguidament, un altre informe respecte l’anterior mandat 2011-2015.

Des de la CUP Manlleu, seguirem informant-nos per aclarir tots aquests fets i posar-los en coneixement de la població. A dia d’avui és evident que fan falta llums i taquígrafs per clarificar tots aquests fets que, en cap cas, entenem que són aïllats o puntuals, ni tampoc afecten només una persona.

Manlleu, 13 de març de 2019

CUP MANLLEU