Resum del Ple municipal de Manlleu del passat dimarts 24 de novembre

Resum amb algunes de les aportacions fetes per part de la CUP Manlleu al Ple municipal del passat dimarts 24 de novembre:

1. Concentració prèvia ‪#‎NoMorimEnsMaten‬.
El Ple d'aquest mes, malauradament, ha tornat a estar marcat pel minut de silenci en record a totes les dones assassinades, víctimes del masclisme. Prèviament al Ple, La Xinxa, Grup Feminista de Manlleu ha convocat com cada mes, una concentració amb el lema "No morim ens maten" a la Plaça Fra Bernadí, també en record d'aquestes víctimes. Pel que portem d'any, ja són 54 les dones assassinades per violència masclista a nivell de l'estat espanyol.

2. Pla Local Serveis Socials.
El Ple Municipal va aprovar el Pla d'Actuació Local de Serveis Socials, que pretén ser un document base on s'hi recullen els objectius polítics de la regidoria pel que resta de legislatura. Des de la CUP vam treballar un document amb vint mesures per tal d'incloure-les al pla, però tres de les que consideràvem prioritàries van quedar descartades per la manca de voluntat política de l'equip de govern a l'hora de fer-les explícites i aplicar-les. Aquestes tres mesures són:
-Denúncia pública i oficial per part de l'Ajuntament a totes aquelles entitats bancàries que no col·laborin en matèria d'habitatge social.
-Compromís per part de l'equip de govern de no participar, a través de la Policia Local, en la repressió als moviments socials.
-Acabar amb les retallades a Serveis Socials; augmentar els recursos de la regidoria per la via pressupostària.
En conseqüència amb manca de voluntat política expressada per la regidora de Promoció Social i Personal en relació a aquestes mesures, la CUP vam votar dos abstencions com a gest per seguir treballant en matèria de serveis socials i fer un seguiment exhaustiu de les propostes que sí han estat recollides al Pla, i dos vots negatius perquè considerem que el posicionament polític per part de l'equip de govern no és prou clar i contundent en favor de les causes socials.

Comunicat de la CUP Manlleu entorn del Pla d'actuació local de Serveis Socials per la legislatura 2015-2019

3. Gestió de l’Aigua.
En aquest ple s'han aprovat diferents passos lligats a l'obra de connexió de l'aigua d'aixeta de Manlleu a la potabilitzadora d'Osona Sud. Aquesta obra, d'un elevat cost, està lligada a l'allargament del contracte de la gestió de l'aigua amb SOREA, una empresa privada. El 2012 es va aprovar per unanimitat de tot el consistori allargar la concessió de l'aigua fins el 2034 o més... i alhora es va canviar de model de captació anant-la a buscar més lluny i pagant-la a Aigües d'Osona. Amb tot això el municipi ha perdut la sobirania d'un bé tant preuat. La gestió privada no és una vàlua per aquest recurs, més aviat aporta: Opacitat, descontrol i l'augment dels preus. La CUP hem votat en contra, o ens hem abstingut, d'aquests punts perquè no creiem en el model de gestió privada de l'aigua i apostem per la remunicipalització del servei.

4. Moció ILP Educació.
La CUP Manlleu hem presentat dues mocions al ple de novembre del 2015. La primera d’elles pretenia que l’Ajuntament de Manlleu es posicionés a favor de la ILP per una educació pública, popular, democràtica, inclusiva, coeducadora i catalana i instés al Govern de la Generalitat a desobeir la LOMQE i a superar la LEC. Malauradament, la moció només ha rebut el suport dels regidors i regidora de la CUP i no ha prosperat ja que la resta de grups hi han votat en contra.

Moció de suport a la ILP per una educació pública a Catalunya

5. Moció Banca ètica.
La segona moció té com a objectiu que l’Ajuntament treballi prioritàriament amb entitats de banca ètica i/o cooperativa, cancel·lant els comptes del consistori en banques no ètiques una vegada amortitzats els préstecs amb aquestes i promovent l’ús d’aquest tipus d’entitats bancàries entre la població manlleuenca. La proposta ha rebut els vots a favor de la CUP, MÉS i ICV, les abstencions d’ERC i CiU i els vots en contra del PSC, i, per tant, ha quedat aprovada.

Moció per declarar Manlleu com a municipi compromès amb la Banca ètica

6. Moció PAH.
En aquest Ple la Plataforma d’Afectades per la Hipoteca ha presentat una moció de suport a un conjunt de mesures en matèria d’habitatge. Des de la CUP pensem que cal una voluntat real per part de l’Ajuntament de garantir que a Manlleu a ningú se li vulnerarà mai més el dret a un habitatge digne i a una segona oportunitat. Alhora creiem que no és possible cap mena de transformació social real sense la implicació i l’autoorganització de la població i en això la PAH ens ha ensenyat el camí a seguir anant sempre per davant de les institucions en la proposta de solucions i de mesures per fer front a la situació de vulneració del dret a l’habitatge.

7. Memòria històrica.
Quatre mesos després de l’aprovació de la moció presentada per la CUP per la recuperació de la memòria històrica a Manlleu hem recordat que hi ha compromisos pendents de tirar endavant com són la retirada de simbologia i un procés participatiu per canviar el nom de tres carrers amb clares connotacions franquistes o feixistes. Anem molt tard i cal posar-hi fil a l'agulla.