Notícies de Manlleu

El proper diumenge 28 d'abril a les 12 del migidia, tindrà lloc un acte polític de la CUP als Jardins de Can Puget de Manlleu.

L'acte, obert a tothom i englobat dins la campanya electoral per les properes eleccions al Parlament del 12 de maig, servirà per posar sobre la taula les principals propostes sobre pagesia, territori i mobilitat.

Davant de la retirada d’estelades de l’espai públic del municipi que va tenir lloc fa uns dies, reivindicada a les xarxes socials per part del grupuscle ultraespanyolista “Unión de Brigadas”, des de la CUP Manlleu fem les següents consideracions:

Rebutgem rotundament l’acció, contrària a la voluntat democràtica expressada en reiterades ocasions per la ciutadania de Manlleu, àmpliament favorable al dret d’autodeterminació i a la independència del país.

El dimarts 9 d’abril l’assemblea territorial de la CUP a l’Alt Ter hem presentat, a Sant Quirze de Besora, les candidates d’Osona i el Ripollès a les llistes de la CUP-DEFENSEM LA TERRA a les eleccions al Parlament de Catalunya del proper 12 de maig, respectivament, a les llistes de les circumscripcions de Barcelona i Girona.

Darrerament, s’ha fet públic que l’Ajuntament de Manlleu va tancar l’exercici de 2023 amb un important balanç negatiu. S’han gastat 2.300.000€ més dels que s’han ingressat respecte al pressupost previst. Això obliga el consistori manlleuenc a aplicar un “pla de sanejament” sota la tutela de la Diputació de Barcelona que afectarà els comptes de l’Ajuntament al llarg dels propers anys.

- Liquidació del pressupost municipal 2023:

El tancament de l’exercici ha evidenciat el que ERC ja va dir en campanya, que hi havia una situació complicada a nivell econòmic, i que Junts no ha capgirat, tot i formar part de l’anterior equip de govern.

El matí de dissabte 9 de març, la CUP Alt Ter (formada per les assemblees de la CUP a Osona i el Ripollès) ha dut a terme una acció reivindicativa al mercat municipal de Manlleu per presentar la campanya “Fins als nassos de respirar merda”. La campanya posa sobre la taula molt mala qualitat de l’aire que hi ha, de forma especial a la Plana de Vic, que és perillosa per a la salut.

El ple del 26 de febrer la CUP Manlleu destaquem:

TANCAMENT OFICINA LOCAL HABITATGE

Ens preocupa el tancament de l'Oficina Municipal d'Habitatge i ens preocupa el retrocés en matèria de drets socials que està vivint la ciutat de Manlleu des que Junts i PSC van entrar a governar.

En matèria d’habitatge a Manlleu estem davant de la crònica d'una mort anunciada des del dia en què es va fer públic el pacte entre Junts i PSC.

Als Països Catalans patim una crisi d'habitatge que està provocant situacions crítiques en la classe treballadora. Durant els últims anys el preu de l'habitatge ha pujat dràsticament fins a superar els nivells viscuts durant la bombolla immobiliària del 2008, però, a diferència d'aquells anys, actualment els sectors més afectats són les persones que viuen de lloguer i, és el preu del lloguer, un dels valors que més ha augmentat superant amb escreix les dades de 2008 i amb una tendència continua a l'alça.

Aquesta jornada forma part del procés de debat nacional obert de la CUP per definir l’estratègia de l’organització i fer-ne una eina encara més útil per assolir-ne els objectius.

La CUP celebrarà l’Assemblea Territorial Oberta del Procés de Garbí al Museu del Ter de Manlleu el proper diumenge 4 de febrer a partir de les 10 del matí. Hi estan cridades a participar totes les persones d’Osona, el Lluçanès i el Ripollès que s’hi sentin interpel·lades, siguin o no militants de l’organització.

L’Esquerra Independentista de Manlleu (Casal Popular Boira Baixa, Arran, SEPC i CUP) hem pintat un mural al centre de la ciutat en què es pot llegir el lema “Solidaritat amb Palestina”, envoltat de branques d’olivera. Les organitzacions anticapitalistes subratllem la urgència d’un alto al foc immediat i reclamem acabar amb el genocidi de l’Estat israelià vers el poble palestí.

Des del riu fins al mar, Palestina vencerà!

Pàgines