Comunicat de la CUP Manlleu en relació a la gestió del pàrquing i la zona blava
Tornem a posar damunt la taula cinc propostes com un bon punt de partida per desencallar una situació encara irresolta. Cinc propostes que creiem que poden generar el consens necessari i obrir un procés participatiu per fer de Manlleu una població amb una mobilitat pensada per a les persones.
El passat 19 de maig de 2015 el Ple de Manlleu aprovava un acord a tres bandes entre l’Ajuntament, Hormipresa (en concurs de creditors) i el Banco Popular segons el qual Manlleu recuperava el pàrquing i la zona blava a canvi de 2.235.000 euros a pagar en 20 anys per l’adquisició dels actius.
Enrere quedava un periple de dos concursos públics, la fallida de l’esmentada Hormipresa així com també de Prhosa, a qui Pere Prat va cedir 412.000 euros públics per acabar les obres i un debat públic no abordat sobre la necessitat real del pàrquing. Aquell 19 de maig s’aprovava també cedir la gestió de manera temporal durant tres mesos més a D’Ausa. La mateixa empresa que havia gestionat el pàrquing i la zona blava els darrers anys.
Per la CUP aquella era una oportunitat per repensar el model i la seva gestió a Manlleu segons criteris de mobilitat i en benefici de la població i deixar enrere l’etapa on tot es feia segons els interessos de les empreses constructores de la plaça.
És per aquest motiu que el 22 d’octubre organitzàvem una assemblea oberta a l’antiga Cooperativa on posàvem a debat amb les veïnes i veïns la mobilitat de la nostra població així com quin havia de ser el model i la gestió del pàrquing i la zona blava.
D’aquella assemblea oberta en varen sortir cinc propostes amb un consens important:
1. Que en tot el procés hi hagués transparència i la participació directa i activa del veïnat i dels comerciants de Manlleu en la presa de decisions.
2. Pensar un model global de mobilitat per Manlleu i defugir les actuacions puntuals i pedaços que han caracteritzat els darrers anys.
3. La reobertura de zones d'aparcament cèntriques gratuïtes com podria ser el pàrquing del carrer de gas i que varen ser tancades a petició de les empreses constructores.
4. Que la decisió final passi pel Ple municipal ja que permet més debat polític i no per una Junta de Govern com sempre ha pretès l'equip de govern.
5. Apostar per una gestió directa del pàrquing i de la zona blava ja que és la única que permet un control democràtic del servei.
Del carrer a la institució. De les assemblees obertes a l’Ajuntament. Aquestes propostes són les que hem traslladat a cada reunió de treball, a cada Junta i a cada Ple on s’ha parlat d’aquesta qüestió tot i no aconseguir compromisos amb les mateixes.
Han passat deu mesos i ara D’Ausa gestiona el pàrquing i la zona blava de manera irregular, ja que ja han passat els tres mesos aprovats pel Ple, cosa que considerem una irresponsabilitat.
Arribats a aquest punt la CUP tornem a posar damunt la taula les cinc propostes esmentades com un bon punt de partida per desencallar una situació encara irresolta. Cinc propostes que creiem que poden generar el consens necessari i obrir un procés participatiu per fer de Manlleu una població amb una mobilitat pensada per a les persones.