Notícies de Manlleu

Algunes de les aportacions de la CUP Manlleu al ple del 27 de maig:

- RENÚNCIA A POLÍTIQUES SOCIALS

Ens preocupa la gran quantitat de partides, que tenen a veure amb polítiques socials, que s'han donat de baixa per part de l'equip de govern de Junts i PSC Manlleu. Ara es donen de baixa 86.000€ del conveni que feia possible que hi hagués una oficina d'habitatge.

- PART DE LA TARIFACIÓ SOCIAL SUPRIMIDA A L'ESCOLA BRESSOL

Algunes de les aportacions de la CUP Manlleu al ple del 6 de maig de 2024:

PRÒRROGA DEL PLA LOCAL DE JOVES DE MANLLEU

La CUP Manlleu votem en contra de la pròrroga del Pla Local de Joves perquè considerem que és un copiar-enganxar d’un Pla dissenyat pels anys 2020-2023, l’aplicació del qual no ha estat satisfactori, tot i que es produïssin alguns avenços.

És lamentable que Manlleu, amb la població que té, no disposi de Punt Jove, des del tancament del Si-Dral. Municipis de la comarca molt més petits en tenen.

Aquest diumenge 28 d'abril ha tingut lloc un acte polític de la CUP a la sala d’exposicions de Can Puget de Manlleu, dins la campanya electoral per les eleccions del 12 de maig al Parlament.

El grupuscle ultraespanyolista “Unión de Brigadas” ha difós, a les seves xarxes socials, un nou vídeo en què reivindica haver tornat a retirar les estelades col·locades a les diferents entrades del municipi, si bé en aquesta ocasió no han aconseguit despenjar la que llueix al balcó de l’Ajuntament. Davant d’aquests fets, la CUP Manlleu:

• Reiterem el nostre rebuig a aquestes accions, contràries a la voluntat democràtica expressada en reiterades ocasions per la ciutadania de Manlleu, àmpliament favorable al dret d’autodeterminació i a la independència del país.

El proper diumenge 28 d'abril a les 12 del migidia, tindrà lloc un acte polític de la CUP als Jardins de Can Puget de Manlleu.

L'acte, obert a tothom i englobat dins la campanya electoral per les properes eleccions al Parlament del 12 de maig, servirà per posar sobre la taula les principals propostes sobre pagesia, territori i mobilitat.

Davant de la retirada d’estelades de l’espai públic del municipi que va tenir lloc fa uns dies, reivindicada a les xarxes socials per part del grupuscle ultraespanyolista “Unión de Brigadas”, des de la CUP Manlleu fem les següents consideracions:

Rebutgem rotundament l’acció, contrària a la voluntat democràtica expressada en reiterades ocasions per la ciutadania de Manlleu, àmpliament favorable al dret d’autodeterminació i a la independència del país.

El dimarts 9 d’abril l’assemblea territorial de la CUP a l’Alt Ter hem presentat, a Sant Quirze de Besora, les candidates d’Osona i el Ripollès a les llistes de la CUP-DEFENSEM LA TERRA a les eleccions al Parlament de Catalunya del proper 12 de maig, respectivament, a les llistes de les circumscripcions de Barcelona i Girona.

Darrerament, s’ha fet públic que l’Ajuntament de Manlleu va tancar l’exercici de 2023 amb un important balanç negatiu. S’han gastat 2.300.000€ més dels que s’han ingressat respecte al pressupost previst. Això obliga el consistori manlleuenc a aplicar un “pla de sanejament” sota la tutela de la Diputació de Barcelona que afectarà els comptes de l’Ajuntament al llarg dels propers anys.

- Liquidació del pressupost municipal 2023:

El tancament de l’exercici ha evidenciat el que ERC ja va dir en campanya, que hi havia una situació complicada a nivell econòmic, i que Junts no ha capgirat, tot i formar part de l’anterior equip de govern.

El matí de dissabte 9 de març, la CUP Alt Ter (formada per les assemblees de la CUP a Osona i el Ripollès) ha dut a terme una acció reivindicativa al mercat municipal de Manlleu per presentar la campanya “Fins als nassos de respirar merda”. La campanya posa sobre la taula molt mala qualitat de l’aire que hi ha, de forma especial a la Plana de Vic, que és perillosa per a la salut.

Pàgines