Comerç de proximitat i km 0
Els canvis que s’han anat produint al llarg d’aquests anys posen en perill el comerç de proximitat i km0. La transformació urbanística dels municipis i els diferents models de grans superfícies comercials juntament amb l’aparició del comerç electrònic, les pautes de consum de la ciutadania i les dinàmiques que imposa el procés de globalització suposen un repte per al comerç de proximitat.
L’Ajuntament té una gran responsabilitat a l’hora de desenvolupar polítiques i mesures sostenibles del respecte pel territori i de proximitat que inclogui criteris de sostenibilitat mediambiental i comerç ètic.
Des de la CUP proposem que no es requalifiquin terrenys industrials com a immobiliaris que puguin afavorir l’establiment de grans superfícies i que es desenvolupin polítiques comercials que beneficiïn el petit comerç de proximitat integrant-lo dins la trama urbana.
Cal fer una política de fiscalitat que gravi més les grans superfícies que al petit comerç a través de la taxa d’escombraries o aplicant l’IBI diferenciat. Fomentar els mercats municipals, facilitar canals de distribució i punts de venda directa fent-ne la difusió mitjançant els mitjans municipals de les produccions agroecològiques de proximitat i de l'economia social, cooperativa i ecològica.
En definitiva, protegir el comerç de barri que li dona vida i que respon a les necessitats de la gent que hi viu.