Aportacions de la CUP Manlleu al ple municipal de juliol

Aquest passat dimarts 19 de juliol hi va haver ple municipal a l'Ajuntament de Manlleu. Aquestes són algunes de les aportacions que hi vam fer des de la CUP Manlleu:

- És urgent que es faci l'obertura de l'oficina d'habitatge a Manlleu

Vam votar a favor de la modificació de crèdit per enllestir l'oficina d'habitatge a Manlleu. És urgent la seva obertura per poder donar servei a les necessitats socials i per fer un nou pla d'habitatge a Manlleu. De moment l'oficina encara no està oberta, malgrat s'hi ha anat destinant un pressupost important a través del Consell Comarcal d'Osona.

- Moció per millorar el servei de tren de la Linia R3

El transport públic, especialment ferroviari, és clau i prioritari per a la mobilitat atès que és el que fa possible els desplaçaments amb un menor impacte ecològic i social. Malauradament la xarxa actual de ferrocarril és molt reduïda i limitada. A la línia R3 ho constatem prou amb la línia única. En el context actual de crisi ecològica i de materials, és més urgent que mai apostar pel desenvolupament i ampliació del servei ferroviari. Valorem molt positivament doncs les propostes i acords d’aquesta moció, que han de servir per millorar també el servei a Manlleu.

- Falta de transparència a l'Ajuntament de Manlleu

Fa 49 dies que hem demanat les certificacions que justifiquin l'import de les inversions pel canvi de captació aprovades al 2012 i executades per Sorea-Agbar en la gestió del servei d'aigua a Manlleu, i que inclouen la interconnexió de l'ETAP als dipòsits, l'ampliació de l'ETAP, l'ampliació de la captació i els dipòsits de Can Titella i Can Codony. A dia d'avui, encara no hem rebut resposta, quan la normativa obliga a respondre en un mes. L'Ajuntament disposa d'aquesta informació? l'Ajuntament va complir amb el seu deure d'inspecció i fiscalització en aquell moment?

Diverses vegades en aquest Ple hem escoltat com un èxit els premis en transparència que rep l’ajuntament. Des de la CUP, amb l’experiència que tenim en la petició d’accés a la informació, dubtem que rebre aquesta distinció sigui indicador realment de transparència. Transparència no és només tenir un canal habilitat perquè la ciutadania pregunti o publicar només la informació que l’equip de govern considera que l’afavoreix, sinó que transparència és respondre amb informació clara i de qualitat a les peticions dels manlleuencs i manlleuenques, així com i fer-ho ens els terminis establerts.​