Resum de les aportacions de la CUP Manlleu al Ple municipal d'octubre

Resum d’algunes de les aportacions fetes per part de la CUP Manlleu al Ple municipal del passat dimarts 27 d’octubre.

1. Minut de silenci. A partir d’ara, cada Ple tindrà la intervenció d’un grup municipal diferent just abans del minut de silenci inicial en record a les dones víctimes mortals de la violència masclista, que aquest mes ja sumen un total de 45 des de principi d’any a tot l’estat espanyol. Aquest cop ens ha tocat intervenir a la CUP Manlleu, on hem destacat la necessitat de recolzar els grups que lluiten pels drets de les dones i d’apostar pel feminisme com a única via per poder assolir una societat justa i igualitària.

2. Desaparició del SEFED. La subvenció que permetia el programa de formació SEFED ha desaparegut i això fa replantejar l’oferta formativa de l’Ajuntament. El Ple va aprovar l’acomiadament de tres de les quatre persones encarregades de la formació fet al qual ens vam oposar ja que creiem que cal buscar les fórmules necessàries per tal de mantenir els llocs de treball i garantir els drets laborals del personal de l’Ajuntament.

3. IBI progressiu. El Ple va aprovar una proposta d’IBI progressiu treballada conjuntament entre la CUP i l’equip de govern. Per primera vegada el 10% d’oficines, indústries, comerços i aparcaments amb major valor cadastral tindran un IBI més alt i el 90% restant en tindran un de més baix. Aquesta mesura principalment afecta a centres comercials, grans indústries i entitats bancàries i beneficia a la majoria de la població. Aquest esquema va acompanyat d’un sistema de subvencions per a les famílies amb situació de risc així com del compromís de destinar la recaptació extra a fer front a la situació d’emergència social de Manlleu.

4. Anul·lació del POUM de Manlleu. Els tribunals han anul·lat per una qüestió tècnica el Pla d'Organització Urbanística de Municipal que s'aplicava des del 2008. Aquest Pla és va elaborar sota les pautes de la bombolla immobiliària i d'unes perspectives de creixement que s'han constatat irrealitzables. Des de la CUP veiem l'obligació de tornar a aprovar el POUM com una oportunitat pel poble de Manlleu per tenir un nou plantejament urbanístic realista. Necessitem refer el POUM combinant les necessitats de creixement amb la preservació dels recursos naturals i dels valors paisatgístics, arqueològics, històrics i culturals. És urgent organitzar social i econòmicament la ciutat en pro del benestar de la població i de la qualitat de vida i hi podem contribuir amb un nou POUM.

5. Pàrquing i zona blava. Vàrem traslladar al Ple les propostes sorgides a l’Assemblea oberta que vàrem realitzar el passat 22 d’octubre: pensar col·lectivament a llarg termini quina mobilitat necessitem a Manlleu, que es compti de forma oberta amb l’opinió i les necessitats del veïnat així com dels comerciants en aquest procés i que el model de pàrquing i zona blava no es decideixi en una Junta de govern com és la voluntat de l’equip de govern sinó a través d’un Ple municipal ja que és un espai més representatiu, obert i que permet més debat polític.

6. Pisos buits de la SAREB. Fa uns dies la PAH va iniciar la campanya “La SAREB és nostra” en la qual situava al mapa milers de pisos buits actualment en mans de la SAREB: a Manlleu en va localitzar 23. Vàrem demanar que l’Ajuntament faci passos decidits per poder utilitzar aquests habitatges com a lloguer social fent ús del procediment de Sessió obligatòria que contempla la llei aprovada recentment pel Parlament sorgida de la ILP de l’habitatge i contra la pobresa energètica.