Resum del Ple municipal de Manlleu del passat dimarts 15 de desembre

Resum amb algunes de les aportacions fetes per part de la CUP Manlleu al Ple municipal del passat dimarts 15 de desembre de 2015:

1. Teatre Centre.
Un dels punts que van ser aprovats al darrer Ple Municipal va ser la liquidació dels comptes de la Fundació Privada Teatre Centre. L'aprovació d'aquest tràmit era imprescindible per tal que l'Ajuntament pogués fer-se amb la propietat del Teatre, i passés a assumir els actius i passius de la Fundació. Des de la CUP vam manifestar que és fonamental que una ciutat de les característiaques de Manlleu compti amb espais culturals d'àmbit públic, i vam recalcar que el futur Teatre Centre ha de tenir una funció i una vocació pública; que estigui obert a totes les entitats culturals de la ciutat i al servei del conjunt dels manlleuencs i manlleuenques. Entenem que l'aprovació d'aquest punt va en la línia de poder comptar amb un Teatre Municipal d'aquestes característiques en un futur no massa llunyà, i per aquest motiu el nostre vot va ser favorable.

2. Can Brocato.
També s'ha desestimat el projecte d'una nova gran superfície comercial del grup Bon Preu, amb la possibilitat d'afegir-hi una gasolinera, a la zona de Can Brocato. La CUP hi hem votat en contra; primer de tot perquè no hi ha la necessitat d'anar reproduint centres comercials. No volem potenciar un model de comerç impersonal que destrueix, altre cop, al petit comerç. Un model que posa per davant del futur d'un barri i de la seva qualitat de vida, els beneficis econòmics de grans grups empresarials. Més aviat ens falta un comerç de proximitat que ens ofereixi productes propers, que doni vida i caràcter als barris, i enriqueixi el municipi. En segon lloc perquè és un despropòsit permetre posar una gasolinera enmig d'un espai públic a tocar de l'institut i l'escola, davant de les piscines municipals i a poques passes de zones d'esbarjo infantil. Cal fer valer el principi de precaució; no volem benzineres dins del poble.
L'Espai de Can Brocato és molt important pel barri i ha d'anar lligat a un projecte participatiu que el potencii i que la gent se'l senti seu. No podem deixar perdre, i més ara sense POUM, un solar com aquest amb activitats que resten més que sumen.

3. Publicitat del BBVA i Catalunya Caixa al Badanadal.
Al punt de Precs i Preguntes vam demanar quin acord hi ha amb el BBVA i Catalunya Caixa pel fet de tenir publicitat al Badanadal. Segons la moció que es va aprovar al darrer Ple, va quedar aprovat no establir més vincles amb entitats que no fossin de banca ètica i per tant, començar a sensibilitzar a la població en aquest sentit.
Creiem doncs, que el camí no és fomentar aquest tipus de publicitat, que el que fa és rentar la cara a bancs com el BBVA o Catalunya Caixa, els quals són còmplices de generar desigualtat.
La resposta per part del regidor de promoció econòmica i joventut, va ser que qualsevol negoci té la possibilitat de tenir publicitat en aquesta zona, i per tant, el BBVA i Catalunya Caixa també. No ens va especificar l'import que paga cada un dels bancs.

4. Denúncia pública dels atacs homòfobs.
El passat 8 de desembre els col·lectius Talcomsom, Casal Popular Boira Baixa i La Xinxa varen realitzar un mural en defensa de l'alliberament lèsbic, gai, transsexual, bisexual i intersexual. Aquest mural va patir un atac amb pintades amb frases amb clar contingut homòfob. Creiem que en casos com aquest l'Ajuntament hauria de posicionar-se i denunciar públicament els fets i així ho vàrem traslladar al Ple municipal.