Article opinió "La bossa... o la vida?"

El confinament obligat i la frenada de l’activitat ha comportat una nova crisi econòmica i social, i tornem a veure que qui més la pateix són les treballadores, les empreses petites i mitjanes i les entitats de l’economia social i solidària. Aquesta crisi evidencia la necessitat de posar en valor allò essencial per la vida, les cures, el dret a l’habitatge, l’accés a l’educació, la mobilitat sostenible, l’accés a l’aigua i el dret a una alimentació sana. Per fer front a aquesta excepcionalitat, a Manlleu, i arreu, caldria apostar per una forta transformació on es posi la vida al centre.

Cal dotar de recursos suficients la sanitat, l’educació, els serveis socials i l’habitatge per garantir l’accés i la cobertura de les necessitats bàsiques a tothom. L’energia i l’aigua cal que siguin de gestió pública per garantir el bé comú i poder fer front a situacions com l’actual. És fonamental decidir i actuar localment, produir i consumir de proximitat.

Cal derogar la reforma laboral per adoptar mesures que protegeixin les treballadores. És necessari activar el suport mutu, la solidaritat veïnal i el feminisme ja que la violència masclista no s’ha aturat durant el confinament.

És urgent crear una societat en què la vida, la garantia de les necessitats de les persones -de totes- i la preservació dels ecosistemes siguin al centre, enfront del benefici privat del capitalisme.

CUP Manlleu – agost 2020