Moció per a dedicar una plaça o carrer de Manlleu a l'1 d'octubre

El dia 1 d' octubre de 2017, ara fa just dos anys, vam celebrar el Referèndum d’Autodeterminació per a decidir el futur polític de Catalunya.

Mentre l’Estat ens mostrava la seva cara més fosca de repressió i violència el dia 1 d’octubre deixant 1.066 persones ferides, aquest poble va mostrar la seva cara més digne defensant els col·legis massivament i demostrant que només mitjançant la desobediència civil és possible exercir els nostres drets civils i polítics. I el dia 1 d’octubre aquest poble va votar.

A Manlleu, varen ser molts els col·lectius i entitats, i centenars les persones que mitjançant la seva presència i defensa van fer possible que els cinc col·legis electorals de la nostra població poguessin estar oberts durant tot el dia. Un 1 d’octubre on a Manlleu 7.169 persones van desobeir la por i van votar.

En un context altament repressiu, amb 16 presos polítics i 9 persones a l’exili i davant d’un Estat disposat a suprimir llibertats i drets bàsics de la població per tal de mantenir l’status quo, caldrà mantenir l'esperit de l'1 d’octubre.

Per aquests motius, des de la Candidatura d’Unitat Popular de Manlleu proposem els seguent,

ACORD:

1. Dedicar una Plaça o Carrer de Manlleu a l’1 d’Octubre.