Per un Teatre Centre obert a tota la població - article opinió

Després d’un llarg camí en les obres del Teatre Centre de Manlleu, amb aturades durant deu anys, amb fallida de l’empresa que va reprendre les obres l’any passat i amb informes desfavorables on s’exposaven deficiències en el projecte executiu que s’han anat adequant durant el procés de construcció del Teatre Centre, és una bona notícia que les obres estiguin finalitzant i que aquest espai pugui tornar a estar obert a la cultura.

La CUP sempre hem defensat que és fonamental que una ciutat com Manlleu compti amb espais culturals que tinguin una funció i una vocació pública, per això és important que estigui obert a tota la població i a tots els col·lectius i entitats de l’àmbit del teatre i de la cultura, i al servei del conjunt dels manlleuencs i manlleuenques.

La cultura és un dels elements principals a l’hora de bastir un model de societat integradora, solidària i dinàmica. La cultura ha de ser per a la ciutadania un mitjà de relació social, de participació, de diàleg i de reflexió comuna. La cultura, per tant, és una eina d’aprofundiment democràtic i de vertebració social.

L’ajuntament no ha de suplir ni dirigir la societat civil, protagonista principal de la vida cultural, sinó que ha de treballar per assentar unes sòlides bases sobre les quals el teixit associatiu, l’administració pública i les iniciatives particulars puguin bastir un projecte cultural enriquidor i alliberador per al conjunt de la població.

CUP Manlleu

Desembre 2018