Les banderoles de la campanya "Viu Manlleu" no representen la diversitat manlleuenca

Dins la campanya “Viu Manlleu” que s'està portant a terme aquest estiu per dinamitzar la cultura, la gastronomia i el comerç local del municipi, l'Ajuntament de Manlleu ha col·locat unes banderoles als carrers amb imatges i missatges de diversos manlleuencs i manlleuenques.

La CUP-Manlleu considerem que en el conjunt d'aquestes banderoles no queda reflectida la realitat manlleuenca, que és plural i diversa. Les banderoles podrien haver estat una bona oportunitat per posar en valor la diversitat, el dinamisme associatiu i cultural, el comerç local i els espais naturals, a través de persones de diferents orígens, edats, diversitat funcional, etc. Alhora, es podrien haver aprofitat els missatges de les banderoles per posar en valor la implicació de cada persona al municipi, i així dotar de contingut la realitat manlleuenca. Per contra, les imatges invisibilitzen i exclouen una part de la població. Considerem que cap projecte col·lectiu es pot permetre ignorar o menystenir part de la seva població.

Creiem que tota campanya hauria de ser transversal i tal com especifica el Pla de convivència en la diversitat de Manlleu, promoure la visibilització de la diversitat cultural en els diferents àmbits d'actuació municipal, apostar per una ciutat inclusiva, incorporar referents públics de diferents cultures en la vida quotidiana i que la diversitat esdevingui una oportunitat per ser un municipi més plural i democràtic.

Manlleu té moltes més potencialitats que no s'han posat en valor. Per això, emplacem l'Ajuntament a millorar i ampliar la campanya amb més persones, més diverses, i amb missatges que reflecteixin les vides, professions i vivències de la ciutadania manlleuenca. Si no es modifica, creiem que caldria retirar-la. La visió constant de les banderoles no representa la composició real de la població de Manlleu i pot contribuir a posar en perill la cohesió social.