Aportacions de la CUP Manlleu al ple d'octubre

Aquestes són les aportacions que la CUP Manlleu vam fer al ple del 22 d’octubre de 2019:

1. Ordenances fiscals

Un dels punts destacats d'aquest Ple va ser el debat del conjunt d'ordenances fiscals per a l’any 2020. La CUP hi vam votar en contra perquè es tracta d’una fiscalitat allunyada de polítiques socials i mediambientals. Hi trobem a faltar l’aplicació de major progressivitat i de tarificació social; per contra, s’apugen els principals impostos en la mateixa proporció per a tothom.

L’IBI incorpora un recàrrec als habitatges buits, però no es va aprovar cap pla d’inspecció necessari per poder aplicar el recàrrec. Pensem, doncs, que es quedarà en res.

Les propostes de la CUP, com són bonificar l’IBI per a aquells propietaris que cedeixin el seu pis a la Borsa de lloguer a un preu assequible, o tarifa reduïda a tots els serveis de l’escola bressol per a famílies monomarentals, monoparentals, o per a dones víctimes de la violència masclista, no van ser acceptades.

També vam denunciar que la taxa de residus que es vol aplicar al mercat ambulant esdevé una “multa” per a aquells paradistes que no generen residus perquè aposten per la reutilització, i que els que generen al mercat se’ls emporten com es dona al mercat de productors de proximitat.

2. Moció per a dedicar una plaça o carrer de Manlleu a l'1 d'octubre

La CUP vàrem presentar una moció per a dedicar una plaça o carrer a l’1 d’octubre posant en valor la mobilització del poble per defensar els col·legis plantant cara a la repressió i la violència de l’Estat, demostrant que només amb la desobediència civil és possible exercir els nostres Drets civils i polítics. La moció va ser aprovada amb els vots a favor de la CUP, Esquerra, JxCat i l'abstenció del PSC. Creiem que cal mantenir l’esperit de l’1 d’octubre.

3. Suport a les mobilitzacions i rebuig a la repressió

Al torn de precs i preguntes vàrem expressar la nostra condemna de la violència policial d’aquests últims dies i vam manifestar tot el nostre suport a les persones mobilitzades i especialment a les que han estat ferides i a les 30 empresonades.

A més, vam informar de la trobada de càrrecs electes convocada per la CUP a les Cotxeres de Sants on hi van assistir 360 persones (65% de les quals, no eren de la CUP). D’aquesta Trobada va sorgir la Declaració de Sants, la qual farem arribar a l’Ajuntament per tal que facin les propostes que considerin i s’hi adhereixin per treballar de manera conjunta. Es necessita una proposta política urgent i els Ajuntaments tenen un paper cabdal.

4. Dret a l'habitatge a Manlleu

Als precs i preguntes vam demanar a l’equip de govern que no faci intervenir la policia local amb caràcter repressiu i intimidatori en els domicilis ocupats irregularment per necessitat, sinó que la seva intervenció sigui informativa i orientadora en relació als drets i serveis de suport. La policia local no ha d’estar al servei de la propietat privada de grans tenidors d’habitatge que mantenen els pisos buits per especular.

5. Esquerra, JxCat i el PSC es neguen a publicar els comptes i cost de campanya

Després de les eleccions municipals del passat 26 de maig, la CUP Manlleu, d’acord amb el nostre codi ètic i com a exercici de transparència, vàrem fer públics els comptes de la campanya electoral i vàrem donar a conèixer a la població les dades de despeses i ingressos. Des de llavors, i de nou a l'últim Ple, hem animat i emplaçat als partits amb representació a l'Ajuntament, Esquerra, Junts x Catalunya i el PSC, a fer públics també els respectius comptes de la campanya electoral. Cinc mesos després de les eleccions tots tres partits s'han negat a fer públics els comptes.