Posicionament davant d'una nova retirada d'estelades a Manlleu

El grupuscle ultraespanyolista “Unión de Brigadas” ha difós, a les seves xarxes socials, un nou vídeo en què reivindica haver tornat a retirar les estelades col·locades a les diferents entrades del municipi, si bé en aquesta ocasió no han aconseguit despenjar la que llueix al balcó de l’Ajuntament. Davant d’aquests fets, la CUP Manlleu:

• Reiterem el nostre rebuig a aquestes accions, contràries a la voluntat democràtica expressada en reiterades ocasions per la ciutadania de Manlleu, àmpliament favorable al dret d’autodeterminació i a la independència del país.

Celebrem que tant l’estelada del balcó de l’Ajuntament com aquelles situades a les entrades del poble haguessin estat reposades. Lamentem, però, que aquest fet no es produís fins que vam fer públic un comunicat al respecte, i no per iniciativa de l’Equip de Govern. Recordem que Junts i PSC havien optat, inicialment, per substituir l’estelada per una senyera.

Reclamem a l’Equip de Govern, novament, l’emissió d’un comunicat condemnant els actes succeïts a principis d’abril, als quals s’hi sumen els esdevinguts la passada matinada. Ens sobta el silenci públic, que contrasta amb la gran iniciativa comunicativa i propagandística a què el consistori ens té acostumats/des des de l’inici de la legislatura.

• Ens interessem per conèixer com avança el procés d’identificació i empresa d’accions legals, per part de la Policia Local, respecte als participants en aquests actes, especialment d’aquells que van retirar l’estelada del balcó de l’Ajuntament. No hem tingut notícies al voltant d’aquesta qüestió, malgrat haver-les reclamat públicament.

• Per últim, ens posem a disposició per col·laborar amb la reposició de les estelades retirades. No ens faran callar!