La CUP Manlleu organitza una Assemblea Oberta sobre les polítiques de jovent a Manlleu

La joventut és aquella etapa de la vida en què es construeix la pròpia identitat i projecte de vida personal i es defineixen les maneres de relacionar-nos que tenim entre el nostre entorn. Per tant, cal entendre el jovent com una realitat generacional amb unes problemàtiques concretes a les quals cal donar resposta.

Entenent l’Ajuntament com la institució més propera al conjunt de la població, des de la CUP creiem que les polítiques de jovent són essencials; a Manlleu, malauradament, estan quedant oblidades i són quasi inexistents. En els pressupostos municipals del 2015 aprovats el passat 20 de gener només es contempla una partida de 48.000€ destinada a les polítiques de jovent, xifra que representa només un 0,3% del pressupost municipal. Durant els últims anys, hem vist com la regidoria de jovent ha anat disminuint la seva activitat progressivament, fins al punt que, per exemple, el punt d’informació juvenil Si-Dral ha estat tancat.

A més, les conseqüències de la situació de crisi socioeconòmica en què ens trobem els Països Catalans fa que els efectes de l’emergència social que patim s’acarnissin més amb el jovent, amb un atur juvenil desbocat i una precarietat laboral cada vegada més aguditzada.

Creiem que cal potenciar i facilitar que les i els joves tinguin els seus propis espais on es puguin autoorganitzar i ser part activa de les decisions que es prenen des de l’Ajuntament que els afectin directament.

Quines són les polítiques concretes cal portar a terme des de la institució local per facilitar el procés d’emancipació i autorealització del jovent i que alhora fomentin el seu empoderament i autogestió com a col·lectiu? Per debatre sobre les respostes a aquestes problemàtiques, la CUP Manlleu organitza una assemblea oberta que girarà al voltant dels següents punts:

- Accés a l’habitatge.

- Assessorament i orientació.
- Inserció laboral i formació.
- Oci alternatiu i educació sexoafectiva.
- Participació i autogestió.

Les conclusions d’aquesta assemblea oberta, que tindrà lloc el proper divendres 20 de març del 2015 a les 7 del vespre a l’antic punt d’informació juvenil Si-Dral, seran recollides en el programa electoral de la CUP Manlleu per les eleccions municipals del proper 24 de maig.

Vine i participa, hi tens molt a dir!