Lleonard Sánchez: “No eludim responsabilitats: volem governar per aplicar polítiques radicalment d’esquerres”

Tot i l’amenaça del mal temps, el passat divendres la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Manlleu va celebrar amb èxit el seu acte central de campanya, a la plaça de Gràcia de la localitat manlleuenca.

Lleonard Sánchez, alcaldable de la formació de l’Esquerra Independentista, va subratllar que la CUP “no eludeix responsabilitats”, i que aspira a governar “per aplicar polítiques radicalment d’esquerres”. Així mateix, va recordar que “una CUP forta serà decisiva per evitar un pacte de les dretes”, així com per “frenar l’ascens de l’extrema dreta”. Per tot això, va fer una crida a “omplir les urnes de municipalisme, d'antifeixisme, d’ecologisme, de feminisme i d’anticapitalisme”.

Per la seva banda, Montse Rabionet, número 3 de la candidatura, va destacar algunes de les seves propostes clau, com ara la creació de la figura de la dinamitzadora per la convivència i el benestar als barris, l'impuls de l'Oficina Local d’Habitatge o l'atenció a la infància, el jovent i la gent gran. Així mateix, també va remarcar el compromís cupaire amb l'assoliment de la transició energètica, "amb la vista posada en sistema just amb les persones i amb la vida". "Som gent valenta, disposada a lluitar. Tenim l'equip, tenim el programa, tenim les ganes i la força", va sentenciar Rabionet.

Per la seva banda, Helena Verdaguer, número 5 de la candidatura i encarregada de conduir l’acte, va posar èmfasi en la necessitat de “donar vida als barris”, a través del desplegament d’una xarxa de locals socials i d’equipaments descentralitzats. Hug Lucchetti, regidor de la CUP a Cardedeu i membre del Secretariat Nacional, va recordar que les militants i representants de la formació anticapitalista “no som polítics professionals. Som gent de carrer, de base, treballadora i del teixit associatiu. Gent que donem el nostre temps per un projecte col·lectiu”, i que ho fan “perquè volem transformar d'arrel els nostres municipis”.

L’esdeveniment va cloure amb un concert de Gil Grau i Jordi Company, integrants del grup de versions Sixtus, acompanyat de servei de barra i d’entrepans. La CUP encara la recta final de la campanya amb l’aspiració de consolidar la representació al plenari manlleuenc i d’estar en condicions d’empènyer el consistori cap a l’esquerra, iniciant “un nou rumb” que trenqui amb la dinàmica dels darrers anys.

22 de maig de 2023
Manlleu, Països Catalans