Que no ens facin pagar els plats trencats!

Darrerament, s’ha fet públic que l’Ajuntament de Manlleu va tancar l’exercici de 2023 amb un important balanç negatiu. S’han gastat 2.300.000€ més dels que s’han ingressat respecte al pressupost previst. Això obliga el consistori manlleuenc a aplicar un “pla de sanejament” sota la tutela de la Diputació de Barcelona que afectarà els comptes de l’Ajuntament al llarg dels propers anys.

Davant d’aquesta situació, des de la CUP Manlleu subratllem que la ciutadania no és responsable de la mala gestió econòmica de l’actual Equip de Govern ni de l’anterior, del qual Junts ja formava part, conjuntament amb ERC. Si bé és cert que part del problema és imputable a qüestions conjunturals, no podem perdre de vista que la previsió d’ingressos ha estat erràtica des de fa anys. A això cal sumar-hi una nefasta planificació de les actuacions previstes i del seu finançament, fet que ha provocat que les arques municipals hagin hagut de pagar més interessos dels previstos. Cal ser més curosos amb els diners públics.

En política res és neutre, malgrat ho intentin vendre així. Anunciem, doncs, que ens oposarem frontalment a que es carregui el pes de les retallades (algunes de les quals ja anunciades i d’altres que ens temem que estiguin per venir) a les espatlles dels i les treballadors/es. Els serveis, equipaments i actes de caire social, educatiu i cultural no es toquen!

Davant de tot això, actuarem amb responsabilitat i ens implicarem en l’elaboració de l’esmentat “pla de sanejament”. Ho farem, però, fent-hi aportacions que parteixin del nostre programa polític. Entre d’altres, proposem introduir mesures de progressivitat fiscal, revisar les inversions i actuacions previstes, blindar les polítiques socials i reduir les retribucions que perceben els i les regidors/es per assistència a òrgans de l’Ajuntament. Som conscients que aplicant aquesta darrera mesura no n’hi hauria prou per revertir la situació, però considerem que seria un bon punt de partida, almenys a nivell simbòlic.

En resum, considerem que les veïnes i veïns de Manlleu no han de carregar amb les conseqüències de les males decisions preses pels diferents equips de govern, perquè no en són responsables. Que no ens facin pagar els plats trencats!