Valoracions del 9N

Primer de tot des de la CUP Manlleu volem agrair i felicitar a les 7.641 manlleuenques i manlleuencs que el passat diumenge, 9 de novembre, van dipositar el seu vot a les urnes, així com a totes les voluntàries i voluntaris que malgrat les amenaces del govern espanyol, van obeir únicament a la democràcia real i directa que la legitima el clam popular.

Els resultats del procés participatiu han superat la participació en altres processos electorals a Manlleu com el referèndum per l’Estatut el 2006 (6.815), les eleccions europees 2014 (6.498) i, fins i tot, les eleccions municipals del 2011 (7.493). Aquest fet evidencia que la ciutadania manlleuenca vol decidir més enllà de les estructures institucionals ja existents, en aquest cas, sobre el futur de Catalunya i la relació fixada amb l’estat espanyola. Per altre banda, el posicionament a favor de la independència és clar: el 89,1% dels vots han estat pel Sí-Sí.

La mobilització constant és clau per evitar maniobres per part del govern espanyol i català. El lideratge no ha de recaure ni en les institucions ni en els partits polítics, igual que fins ara, és la població mobilitzada la que ha de fer valer els resultats a partir d’ara i avançar cap a una ruptura amb l’estat espanyol.

Per altra banda volem recordar que el procés engegat a Catalunya cal emplaçar-lo més enllà de les limitacions autonòmiques i seguir lluitant per tal que el conjunt dels Països Catalans puguin decidir el futur com a poble.

Finalment, creiem que l’Ajuntament de Manlleu podria haver realitzat més iniciatives actives prèviament a la celebració del 9N. La identificació dels diferents punts de votació de forma visible arreu dels col·legis de Manlleu, la creació d’un circuit de bus urbà per transportar gent o el repartiment de butlletes de votació porta a porta són algunes accions que creiem que haurien millorat la informació vers la ciutadania.

Des de la CUP estem convençuts que els actes de desobediència civil com els d'aquest diumenge ens portaran a l'emancipació, per això animem a continuar actius per aconseguir la independència dels Països Catalans i una transformació social per canviar-ho tot.

Manlleu, 11 de novembre de 2014