Aportacions de la CUP al ple de febrer

Algunes de les aportacions de la CUP Manlleu al ple de 23 de febrer de 2020:

- Des de la CUP hem presentat una moció de suport a Pablo Hásel i la preservació del dret de llibertat d'expressió, amb els acords de manifestar el suport a Pablo Hásel i mostrar el rebuig total i absolut al seu empresonament, exigir l’anul·lació de totes les causes obertes i de les sentències condemnatòries de qualsevol persona -també dels artistes- que hagi fet ús del seu dret a llibertatd’expressió, concentració i manifestació i exigir al Govern de l’Estat Espanyol, la derogació immediata de la llei mordassa i la reformulació total del Codi Penal.

- La CUP considerem l’eina de l’Agenda 2030 com una agenda de ciutat essencial per a revertir l’emergència ambiental i social que vivim i caminar cap a una societat més justa socialment i ambiental. Per assolir aquests objectius cal una transformació radical del model socioeconòmic actual que ha de quedar plasmada en l’Agenda 2030 amb a la participació de tots els agents de la societat.

El full de ruta presentat per l’equip de govern i que s'ha debatut al en aquest ple, no va en aquest sentit:

1. L’Agenda 2030 és una agenda de ciutat amb visió a 2030, no una agenda de govern limitada a la legislatura actual. La participació de la ciutadania, i inclús del grups polítics a l’oposició, ha estat pràcticament inexistent i sense informació prèvia per al debat. Per tant, no és un full de ruta conegut ni de consens.

2. Posa el focus només en 6 objectius que no s’assoliran de no considerar-se els 17 objectius amb igual preponderància i transversalitat. Per exemple, l’ODS 4 Educació de qualitat no forma part d’aquest 6 objectius prioritzats, quan és clau per a reduir desigualtats i per tal de prosperar en la resta d’ODS.

3. No aposta per enfortir els serveis públics ni per garantir-ne la gestió pública directa, com és el cas de l’aigua, de manera que continua defensant la conversió de diners públics en ingents guanys privats.

4. Continua estimulant amb prioritat el capitalisme neoliberal, responsable de les crisis actuals, pretenent col·laborar amb els “lobbies” del sector porcí que tant ha malmès l’aigua i el medi ambient de la comarca, i considerant el PIB com un indicador clau.

5. No s’inclouen indicadors qualitatius que mesurin el desenvolupament humà i social.

6. En mobilitat, trobem a faltar també i especialment relacionat amb la reducció d’emissions, l’aposta clara i prioritària pel transport públic col·lectiu (tren).

7. No compta per a res amb el teixit associatiu, escoles, sindicats i altres agents socials del municipi. No apareixen mai com a agents implicats, per contra, només s’inclouen les associacions empresarials i empreses concretes.

8. Evidencia un greu conflicte d’interessos quan dona per fet, sense debat, que Sorea continuarà gestionant el servei d’abastament d’aigua potable atès que el regidor responsable de l’Agenda 2030 és treballador d’aquesta empresa.

9. L’equip de govern no creu realment en aquesta eina, sinó que només la utilitza amb finalitat publicitària. No coincideixen els reptes del full de ruta amb el POUM, pressupostos ni i altres plans i actuacions portades a terme fins ara i previstes a futur.

10. L'agenda 2030 no ha de ser una simple operació de cosmètica per a unes minses actualitzacions de les polítiques ambientals i de desenvolupament vigents, sinó una guia sòlida per a la transformació cap a un Manlleu sostenible i socialment just.