Aportacions de la CUP al ple de juliol

El dimarts 16 de juliol va tenir lloc el primer Ple Municipal ordinari d’aquesta legislatura.

En primer lloc des de la CUP vam demanar que s’inclogui a les actes dels Plens de manera resumida els arguments dels vots en contra o abstencions de tots els partits i no només els acords finals. Les actes són el document públic més sintètic i de fàcil consulta per la població i han de ser un reflex transparent i objectiu de les opinions de la reunió que descriuen, en aquest cas del Ple. Malgrat es disposi de l’audio del ple, la seva consulta sempre és més lenta i de difícil localització de punts concrets de l’ordre del dia, que en un document escrit.

Respecte a les resolucions de l’ordre del dia, la CUP vam votar a favor de l’increment de retribucions bàsiques de personal, atès que s’ajusta la normativa i perquè considerem fonamental la tasca de les treballadores públiques així com la garantia i protecció dels seus drets laborals, aspectes que han d’anar de la mà d’una finalitat de servei públic, i per tant esperem que aquest increment vagi acompanyat d’una millora contínua en la productivitat i eficiència, i en la gestió i control transparent i rigorós dels recursos humans.

També vam votar a favor de l’aprovació del Compte General de l'exercici de 2018 i de la modificació puntual núm. 30 del PGOU al sector del Mas perquè forma part de la millora de l’accés als polígons des de la Miranda.

Per contra, ens vam oposar a la modificació del pressupost que requereix l’increment de retribucions dels càrrecs electes. Com ja vam exposar al ple del cartipàs, estem en desacord amb el règim de retribucions i dietes dels càrrecs electes i vam reiterar que no podem avalar la gestió irregular de sous en forma de dietes ni l’augment d’un 30% respecte el pressupostat per a 2019. El pressupost és una de les eines bàsiques de planificació i ni tant sols ha estat debatut aquest any.

També vam votar en contra de la renovació fins el 2024 del conveni de cessió de part de l’antiga Caixa de Manlleu per a la Biblioteca perquè ens sembla insuficient. Vam reiterar el que hem estat defensant des que es va signar aquest conveni, que cal blindar d’una vegada la continuïtat i estabilitat de la biblioteca i deixar de beneficiar al BBVA. No ens serveix anar prorrogant la incertesa, sinó que és moment d’adquirir l’espai si és cert com segons se’ns diu, hi ha voluntat de les parts.

En relació a l’aprovació de noves taxes per a l’escola de música el curs 2019-2020, des de la CUP ens vam abstenir. Estem d’acord amb la revisió que es proposa de les taxes dels estudis musicals. No obstant, hi trobem a faltar mesures per promoure l’accés de tothom en igualtat de condicions. Per això vam proposar que s’apliqui tarificació social per accedir a tota l’oferta formativa ordinària, per exemple, afegint com a criteri de reducció de matrícula un llindar de renda familiar.

El ple ordinari també va aprovar l’adhesió a la declaració institucional del 28 de juny, Dia per l’Alliberament de lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals. Per uns municipis orgullosos dels seus colors que proposa la Diputació de Barcelona,  a la qual, la CUP va votar a favor.