Aportacions de la CUP Manlleu al ple d'abril

Algunes de les aportacions de la CUP Manlleu al ple del 28 d'abril del 2020:

- Moció de suport a la lluita contra el Coronavirus

Valorem positivament aquesta declaració institucional d’agraïment a tots els serveis públics d’atenció a les persones i que s’hi hagin incorporat la majoria de les aportacions que vam fer. Ara bé, si hi ha alguna cosa que ha evidenciat aquesta crisi sanitària és la degradació i el desmantellament que ha patit la sanitat pública durant aquests anys com a conseqüència de les retallades del 2010. La privatització de la sanitat pública afavoreix les desigualtats i colpeja les persones més febles com a conseqüència directa del capitalisme avantposant els interessos econòmics al benestar de la població.

És importat que aquesta declaració reculli l’agraïment a tota la ciutadania pel seu comportament cívic i solidari. En aquest sentit, creiem que aquesta declaració també hauria de recollir les conseqüències de les retallades, perquè això no torni a passar, posant en valor les que veritablement s’hi ha deixat la vida amb el seu compromís per pal·liar les deficiències del sistema sanitari.

Cal exigir la inversió en la sanitat pública com un dels pilars bàsics del país amb la voluntat de repartir la riquesa i garantir el benestar del conjunt de la població.

- Moció per la derogació de LRSAL i la llei d'estabilitat pressupostària com a mesura necessària per afrontar la nova crisi social i econòmica:

La CUP Manlleu presentem una moció per a reclamar més competències i recursos als municipis. L'Ajuntament, com a institució més propera, hauria de ser un espai idoni per a aplicar polítiques que garanteixin les condicions de vida a la població en la situació d'emergència actual.

Veure moció

- Torn de precs i preguntes:

· Situació de la COVID19

Creiem que calen més mesures per fer front a la situació d'emergència que estem vivint. És necessària una bona diagnosi i per aquest motiu fem un seguit de preguntes a l'equip de Govern:

1. Quants casos nous s’han dirigit als SSSS des de l’inici de l’estat d’alarma?
2. Quants casos que havien deixat de ser usuaris de SSSS, hi ha tornat?
3. Quants nous casos atesos pel banc d’aliment i quants lots addicionals repartits?
4. Quantes noves altes al serveis de teleassistència? Quines noves problemàtiques relacionades amb la dependència s’han hagut d’atendre?
5. Quantes atencions a víctimes de violència masclista?
6. Quantes noves atencions relacionades amb dificultats per mantenir l’habitatge s’han atès des de l’ajuntament o des de l’oficina d’habitatge del Consell Comarcal?
7. S’ha fet alguna enquesta a les empreses i comerços sobre quina afectació han tingut i quines dificultats concretes preveuen per continuar la seva activitat?
8. Quines mesures es preveuen implementar per reactivar l’ESS, el petit comerç i el sector primari local, que asseguren proximitat i per tant sobirania, veient com ha fet esforços per reinventar-se i trobar nous canals de venda directa?

D'aquestes preguntes, se'ns informa que amb dades de la setmana passada, hi ha hagut 50 famílies noves que han demanat primera visita a serveis socials. Hi ha hagut 30 famílies més que han sol·licitat aliments al Sarró. S'ha detectat que el que abans era un complement per les famílies, ara el Sarró ha passat a ser la font principal d'alimentació. Això ha fet que l'Ajuntament estigui replantejant el sistema per tal de poder obrir el servei tres dies enlloc de dos.

A data de 22 d'abril hi ha hagut 70 empreses o comerços que s'han adreçat a l'Oficina de Promoció Econòmica pel tema de la Covid.

· Situació de la passera i la Devesa

Demanem quina previsió té l'equip de Govern per resoldre l'estat actual de la passera i de la platgeta. Alhora comentem que la natura ha tornat a obrir el braç de riu que es va tapar fa dècades de manera artificial. Des de la CUP Manlleu considerem que té valor ecològic i que cal garantir-ne la conservació.

Veure el ple municipal del 28 d'abril de 2020: https://www.youtube.com/watch?v=yPYXuecXsp8