Aportacions de la CUP Manlleu al ple municipal de setembre

Aquest passat dilluns 18 de setembre hi va haver ple municipal a l'Ajuntament de Manlleu. Aquestes són algunes de les aportacions que hi vam fer des de la CUP Manlleu:

- Indemnització a l'empresa redactora del projecte de la nova comissaria de Manlleu

S'han malbaratat 95.000€ per la mala gestió de la nova comissaria Policia Local per part de l'actual alcalde, que anteriorment era regidor de seguretat ciutadana. Diners que s'hauran de pagar a l'empresa redactora del projecte i que deixaran de fer-se servir per altres prioritats.

Fa poc més d'un any ja vam alertar de la mala gestió en aquell moment de l’equip de govern en relació a la planificació de la nova comissaria de la Policia Local. Tot un seguit de despropòsits que van alentir el procés i que han encarit la comissaria d’una forma desproporcionada.

- Renúncia de l'equip de govern de l'Ajuntament de Manlleu de 2,8 milions d'euros per a habitatge de lloguer assequible

Considerem que la decisió de l’equip de govern de l'Ajuntament de Manlleu (Junts i PSC) d’impedir que 69 famílies puguin viure a Manlleu amb un lloguer assequible és un error molt greu. Som l’únic municipi q renunciem al finançament de 2.8M € del NextGenerationEU per a habitatge.

Després d’anys sense fer política d’habitatge a Manlleu, aquest equip de govern es permet el luxe de renunciar a l'oportunitat de poder tirar endavant un projecte necessari per a la garantia dels drets, per a la convivència i la comunitat.

- Intervencions als Precs i preguntes

La mirada policial el que fa és tensionar, posar sancions que no acaben resolent el problema. La mirada socioeducativa, a part d’acompanyar, fa prevenció i fa comunitat. Si hi posem aquesta mirada, especialment en les sancions de convivència i civisme, que són les que més han augmentat, estarem fent més amable el carrer.

Ens preocupa que l’enfoc del comunicat de l’Ajuntament de Manlleu sobre els empadronaments “fraudulents” sigui posar traves a l’empadronament i no en garantir-lo. Si les persones es poguessin empadronar de forma senzilla, realment on viuen, i no es trobessin que se'ls qüestiona, exigint escriptures i contractes, no es veurien abocades a demanar de ser empadronades en llocs que no hi viuen i no patirien els abusos de qui treu un benefici econòmic d’aquesta situació

- Recupera el ple muncipal del 18 de setembre de 2023 a: https://www.youtube.com/watch?v=ZnUqGKbn2MU