Comunicat en relació a la documentació presentada a la Sindicatura de comptes

COMUNICAT DE LA CUP MANLLEU EN RELACIÓ A LA DOCUMENTACIÓ PRESENTADA EL PASSAT 15 DE SETEMBRE A LA SINDICATURA DE COMPTES RESPECTE LES PRESUMPTES IRREGULARITATS EN LES PERCEPCIONS DE REGIDORS DE L'AJUNTAMENT DE MANLLEU:

El passat dia 15 de setembre de 2014 la CUP Manlleu va realitzar una roda de premsa per informar que aquell mateix dia es va presentar al registre general de la Sindicatura de Comptes una sèrie de documents on s'hi manifestaven indicis de pressumptes irregularitats en les percepcions econòmiques de sis regidors de l'equip de govern de l'Ajuntament de Manlleu.

Aquesta acció va ser realitzada amb el benentès que la Sindicatura de Comptes és l'organisme encarregat de fiscalitzar els comptes dels ajuntaments, entre d'altres institucions públiques, i la CUP Manlleu va manifestar que en funció de la resposta d'aquest organisme actuaria en un sentit o un altre.

El passat 27 d'octubre de 2014, la Sindicatura de Comptes va expedir la seva resposta, i es posava en contacte amb la CUP Manlleu mitjançant una carta (adjunta al present comunicat) en la qual manifesta que:

- La Sindicatura de Comptes no té competències per depurar responsabilitats davant les pressumptes irregularitats esmentades.

- La Sindicatura de Comptes només actua per requeriment del Parlament de Catalunya, per mandat legal, o d'ofici; però mai a instància d'una part.

- La Sindicatura de Comptes arxiva la documentació presentada per la CUP Manlleu per si en un futur es produeix una fiscalització de l'Ajuntament de Manlleu.

- La Sindicatura de Comptes, en virtut del conveni de col·laboració signat amb l'Oficina Antifrau de Catalunya, deriva la documentació presentada per la CUP Manlleu a aquest darrer organisme per si és necessària una actuació en l'àmbit de les seves comptències.

Un cop rebuda la resposta de la Sindicatura de Comptes, la CUP Manlleu vol manifestar que:

- L'objectiu d'informar a l'organisme encarregat de fiscalitzar dels ajuntaments, que és la Sindicatura de Comptes, ha estat complit.

- La regularització portada a terme pel Ple Municipal de l'Ajuntament de Manlleu del darrer mes de setembre en relació a les pressumptes irregularitats en les percepcions de sis regidors de l'equip de govern demostren que els indicis que apuntava la CUP Manlleu eren certs.

- Ens posem a disposició de l'Oficina Antifrau de Catalunya pel que sigui convenient en cas que aquest organisme cregui oportuna la seva actuació.

- Per qüestions d'ètica política, la CUP Manlleu actuarà en conseqüència si l'Oficina Antifrau confirma aquestes pressumptes irregularitats en les percepcions de sis regidors de l'equip de govern de l'Ajuntament de Manlleu.

Manlleu, 19 de novembre de 2014
CUP Manlleu