El feixisme avança si no se'l combat, plantem cara: no passaran!

Aquest matí durant el repartiment de propaganda electoral un feixista ha amenaçat diferents persones de la CUP Manlleu fins el punt de destrossar la carpa que teníem situada davant el mercat municipal de Manlleu. A la tarda, el mateix individu s'ha presentat davant el Casal Boira Baixa amb la intenció d'arrencar el cartell exterior i després d'increpar i tornar a amenaçar a militants i simpatitzants de la CUP Manlleu i l'Esquerra Independentista ha extret un ganivet de grans dimensions tot intentant agredir a diferents persones presents.

Avui, dissabte 18 de maig de 2019, s'han produït dos atacs feixistes a la nostra població per part de Roberto López Zambrana, simpatitzant de Som Identitaris i reincident en atacs a persones i espais culturals i festius alternatius de Manlleu.

Per una banda, aquest matí s'ha presentat a la carpa instal·lada per la CUP MANLLEU davant el mercat municipal. Després de seguir i intimidar diferents persones que encartellaven material electoral s'ha apropat a la carpa i l'ha destrossat mentre amenaçava a totes les persones que es trobaven allà. Unes hores més tard, el mateix individu s'ha presentat al Casal Boira Baixa, amb actitud amenaçant i intentant trencar el cartell exterior. En aquell moment i després de varis insults i amenaces ha extret un ganivet de grans dimensions intentant agredir a les militants i simpatitzants de la CUP i l'Esquerra Independentista presents al Casal. Per sort, no hi ha hagut danys personals i hem obert una denúncia per tots aquests fets, que considerem que formen part d'un atac feixista que viu i sobreviu gràcies a la impunitat que fins el moment tenen individus i grups d'extrema dreta.

Davant d'aquests fets ens reafirmem en combatre el feixisme des de tots els fronts. A l'Ajuntament de Manlleu la presència de representants de l'extrema dreta ve de lluny. Malgrat que les darreres eleccions no obtinguessin cap representant, a les tres anteriors el partit xenòfob Plataforma per Catalunya va obtenir 1, 2 i 3 representants respectivament. Aquest proper 26 de maig la formació de Josep Anglada ara amb el nom de Som Identitaris es torna a presentar, i novament correm el risc que l'Ajuntament de Manlleu sigui altaveu de l'odi i la discriminació de bona part de la població manlleuenca. És per això que avui, davant els fets succeïts, ens reafirmem en la necessitat d'aïllar Som Identitaris.

No són fets aïllats. Moltes de les companyes que avui som aquí també ens van disparar amb balins mentre defensàvem els col·legis electorals el passat 1 d’octubre. El company de Burjassot Guillem Agulló assassinat l'abril del 1993, l'antifeixista Carlos Javier Palomino assassinat a Madrid el novembre de 2007, la companya transsexual Sònia Rescalvo l'octubre del 1991 a Barcelona o totes les agressions que setmana rere setmana es van donant arreu dels Països Catalans. Davant el feixisme no callarem, plantarem cara. Avui ha passat a Manlleu, no esperem a demà per fer-hi front. NO PASSARAN!