El ple municipal de Manlleu debatrà una moció de la CUP per dedicar una plaça o carrer a l'1 d'octubre

El dia 1 d'octubre de 2017, ara fa just dos anys, vam celebrar el Referèndum d’Autodeterminació per a decidir el futur polític de Catalunya.

Mentre l’Estat ens mostrava la seva cara més fosca de repressió i violència, deixant 1.066 persones ferides, aquest poble va mostrar la seva cara més digna defensant els col·legis massivament i demostrant que només mitjançant la desobediència civil és possible exercir els nostres drets civils i polítics. I el dia 1 d’octubre aquest poble va votar.

A Manlleu, varen ser molts els col·lectius i entitats i centenars les persones que mitjançant la seva presència i defensa van fer possible que els cinc col·legis electorals de la nostra població poguessin estar oberts durant tot el dia. Un 1 d’octubre on a Manlleu 7.169 persones van desobeir la por i van votar.

En un context altament repressiu, amb 16 presos polítics i 9 persones a l’exili i davant d’un Estat disposat a suprimir llibertats i drets bàsics de la població per tal de mantenir l’statu quo, caldrà mantenir l'esperit de l'1 d’octubre.

Per aquests motius des de la CUP Manlleu hem presentat una moció per a dedicar una Plaça o Carrer de Manlleu a l'1 d'octubre i que serà debatuda al Ple municipal del proper dimarts 22 d'octubre.