Junts i PSC es carreguen l'Oficina Local d'Habitatge

El ple del 26 de febrer la CUP Manlleu destaquem:

TANCAMENT OFICINA LOCAL HABITATGE

Ens preocupa el tancament de l'Oficina Municipal d'Habitatge i ens preocupa el retrocés en matèria de drets socials que està vivint la ciutat de Manlleu des que Junts i PSC van entrar a governar.

En matèria d’habitatge a Manlleu estem davant de la crònica d'una mort anunciada des del dia en què es va fer públic el pacte entre Junts i PSC.

Vam començar amb la vergonyant renuncia a la subvenció de més de 2 milions d’euros que permetia dotar a Manlleu d’habitatge de lloguer assequible, una solució per al greu problema de l'habitatge. També amb l’aturada del projecte de reforma de Can Xaran per acollir casos d’emergència social. Vam continuar amb continus girs retòrics en matèria d'habitatge però ni una proposta real executada. I hem arribat a la culminació amb el tancament de l'Oficina Local d'Habitatge, a corre-cuita i amb versions de les institucions implicades (a saber, l'Ajuntament de Manlleu i el Consell Comarcal d'Osona) contradictòries.

Des de la CUP ja ho vam anunciar fa mesos que aquest seria el proper pas de l'equip de govern.  I així ha estat. El passat 12 de febrer, la minsa, però necessària, útil i imprescindible política pública d'habitatge en favor d'aquest dret que es feia a la ciutat va tancar.

L’Oficina Local d’Habitatge no era la solució al gegantí problema de l'habitatge a Manlleu, però a pas de formigueta, acompanyava i donava suport a moltes persones (sovint en situació vulnerable) que ho necessitaven. Feia (i fa) falta molta més feina, però teníem un primer pas fet que, d'un dia per l'altre (bé, això per a la ciutadania perquè l'equip de govern ja fa mesos que té l'agenda política rumiada i pensada i que va en la línia de deixar enrere a moltes persones) l'equip de govern s'ha carregat.

Des de la CUP situem el dret a l'habitatge com un dels pilars fonamentals de les polítiques públiques (val la pena aprofitar per recordar que Junts i PSC també ho incorporaven, en el seus respectius programes electorals), una ullada a les dades de la memòria d'activitat de l'oficina del 2022 és suficient per veure la utilitat i necessitat d'aquest recurs.

El seu tancament, malgrat que la segona tinent d'alcalde Moreta, l'intenti defensar com una discrepància econòmica i tècnica amb el Consell Comarcal, respon a una clara, marcada i perillosa línia política. La de retrocedir en tot allò que no generi activitat econòmica.

I bé, arribats a aquest punt, només ens queda seguir denunciant el retrocés en matèria d'habitatge que aquest equip de govern està executant, i seguir treballant i defensant el dret a l’habitatge a Manlleu.

SUPORT A LA PAGESIA

Si es vol donar suport a la pagesia és imprescindible preservar la terra fèrtil. Al POUM actual de Manlleu veiem projectes com el d'urbanització del Fugurull que no van en aquesta línia. Blindem la terra fèrtil!

SUBVENCIONS ENTITATS

Tot just ara s'aclareixen les subvencions d'enguany per les entitats, després de fer el pas a subvencions de concurrència competitiva i haver de fer marxa enrere. Les entitats, qui treballen pel bé col.lectiu des de la comunitat, no es mereixen aquesta mala gestió.

REVISIÓ RETRIBUCIÓ AGBAR

Agbar ha sol·licitat a l'Ajuntament de Manlleu la revisió de la seva retribució. Cal tenir en compte l'auditoria feta sobre els costos de la tarifa que suggereix una reducció de les despeses d'Agbar d'un 10%.