La CUP Manlleu inicia la campanya electoral de les eleccions municipals de Manlleu canviant el nom de Biblioteca BBVA pel de Biblioteca 1 d'octubre

Aquest dijous 9 de maig a les 12 de la nit, la Candidatura d'Unitat Popular de Manlleu ha iniciat la campanya electoral enganxant el tradicional primer cartell de campanya. Aquest primer cartell, no ha estat un cartell qualsevol, sinó que ha servit per rebatejar la Biblioteca de Manlleu, que actualment porta per nom BBVA, i substituir-lo per Biblioteca 1 d'octubre.

Els motius que han portat la Candidatura d'Unitat Popular a escollir aquesta acció simbòlica per donar el tret de sortida a la campanya electoral #TeiximLAlternativa són els següents:

En primer lloc, per posar en valor l'important paper social que desenvolupa la Biblioteca municipal per una població com Manlleu. Un paper facilitador de l’accés a la cultura per part de tota la població i que fomenta la cohesió social. És per aquest motiu que des de la CUP reivindiquen la necessitat de blindar la continuïtat de la Biblioteca, ja que es dóna la situació que l'Ajuntament va dedicar 600.000 euros públics a adequar un espai que és d'una entitat bancària, mentre que el conveni per fer-ne ús és temporal.

En segon lloc, per denunciar les pràctiques antisocials d'una entitat bancària com és el BBVA. Mentre aquesta entitat presumeix de ser una entitat propera que pensa en les persones, continua sent un dels bancs que més desnona a casa nostra i que s’ha negat sistemàticament a negociar sortides raonables i de mínims per garantir el dret a l’habitatge. Encara tenim gravats a la retina els 110 dies d’acampada de la PAH davant les seves oficines. A més, és una entitat que és propietària de bons, accions i fons d’inversió en 14 empreses armamentístiques i que ha fet negoci de la crisi amb els diners i recursos de totes i tots.

Finalment, per posar en valor l'1 d'octubre. El dia que l’Estat espanyol ens va ensenyar la seva cara més fosca de repressió i violència deixant 1.066 persones ferides, però també el dia en què aquest poble va mostrar la seva cara més digna, defensant els col·legis massivament i demostrant que només mitjançant l'autoorganització i la desobediència civil és possible exercir els nostres drets civils i polítics. Aquesta acció pretén ser, també, un homenatge a les 7.169 persones que a Manlleu aquell dia van desobeir la por i van votar.