La CUP vota en contra del règim de dedicació, retribucions dels membres de l’equip de govern

El passat dijous 27 de juny va tenir lloc el ple municipal per aprovar el cartipàs. Entre els diversos punts tractats a l’ordre del dia, pren especial rellevància el règim de dedicació i retribucions dels membres de la Corporació municipal que es va aprovar amb els vots a favor d’ERC, Junts per Catalunya i Som-i.

El posicionament de la CUP va ser el vot en contra, vot que volem explicar als manlleuencs i manlleuenques.

En rebre la proposta per a un possible pacte de govern per part d’Esquerra, nosaltres sempre hem estat disposades a arribar a acords basats en un programa comú i en l’impuls de polítiques d’esquerres, molt necessàries a Manlleu. No hem volgut basar mai un pacte amb el repartiment de cadires i en la càrrega en sous per al consistori, com queda palès al nostre codi ètic.

Per contra, Manlleu es troba amb un pacte de govern respecte al qual, l’únic que es coneix és el repartiment de regidories i l’increment de més d’un 30% en sous i dedicacions dels càrrecs electes respecte el crèdit consignat, sense cap explicació del projecte polític conjunt, que justifiqui tantes regidores i regidors amb dedicació i l’augment aplicat. Esperem conèixer el projecte polític de l’equip de govern el més aviat possible i que sigui explicat i consensuat amb la ciutadania.

Mentrestant, doncs, ens sembla difícil de justificar aquesta càrrega de 14 càrrecs electes a la meitat de l’any sobre un pressupost ni tan sols debatut, sinó prorrogat.

D’altra banda, l’import que s’assigna a les dietes per assistir a la junta de govern s’ha vist incrementat de forma exagerada respecte la legislatura anterior i passa de 90€ a 250€, superior inclús que la dieta per assistència al Ple. No li veiem altra explicació que la funció de sou encobert de les 3 persones de l’equip de govern que no tenen pròpiament dedicació. Amb aquestes dietes, sumen un total de 1.315€ al mes. Tenint en compte que les juntes de govern tenen una durada molt breu, l’import estipulat de 250€ ens sembla absolutament desmesurat i injustificable. Tot plegat ho considerem una manera molt poc ètica de gestió dels diners públics.

D’altra banda excepte l’alcalde, la resta de regidores i regidors tenen aprovada la compatibilitat amb la seva ocupació laboral ordinària. Ens semblen molt difícils de complir certes comptabilitats, especialment en aquells casos amb dedicació exclusiva o amb alt percentatge de jornada a l’ajuntament. Demanem que es porti un control acurat i rigorós del compliment d’aquestes jornades i dels deures públics, com estan obligats a fer tots els treballadors i treballadores. En qualsevol cas, des de la CUP ho fiscalitzarem perquè per nosaltres és essencial la gestió eficient, honesta i transparent de tot allò públic.