Les propostes de la CUP Manlleu - eleccions municipals 2019

Teixim l’alternativa.…

1. Compromesa amb el dret a l'habitatge

· Recuperarem l’oficina d’habitatge per aturar tots els desnonaments i talls de subministraments bàsics.
· Ampliarem el parc d’habitatge públic fent ús de totes les eines disponibles per donar sortida als pisos buits i adquirir-ne de nous.
· Sancionarem els grans tenidors d’habitatge que no ofereixin lloguer social i no cedeixin habitatges al parc públic.

2. Sobirana: municipalització de serveis

· Revisarem tots els contractes amb l'objectiu de remunicipalitzar els serveis com la neteja de la via pública, la gestió dels residus, la zona blava, el pàrquing de la Plaça Fra Bernadí i els serveis funeraris. La gestió dels serveis municipals ha de ser pública i transparent per tal que els beneficis reverteixin a la població.
· Treballarem per recuperar la gestió directa de l’aigua, actualment en mans privades.

3. Educació inclusiva, integral i al llarg de la vida

· Promourem les extraescolars d’àmbit municipal, l’educació musical i altres disciplines artístiques, esport, idiomes, educació en el lleure… Concebem l’educació com un element permanent, global i inclusiu.
· Lluitarem per una educació pública de qualitat, no segregada i que fomenti el desenvolupament dels infants i joves en igualtat de condicions i d’oportunitats.
· Ampliarem l’oferta de cursos i places de formació d’adults en coordinació amb la Generalitat.
· Apostarem per la coeducació com a eina bàsica per construir un nou model que faci possible la participació i el desenvolupament de totes les persones independentment del seu sexe, identitat de gènere o orientació sexual.

4. Diversa, cohesionada i lliure de discriminacions

· Replantejarem el Pla de Gestió de la Diversitat perquè esdevingui un clar dinamitzador de la convivència, el civisme i un fre a qualsevol forma de discriminació.
· Derogarem l'actual Ordenança de Civisme i la substituirem per noves eines més educatives en què la mediació, la resolució de conflictes i la potenciació de l’ús de l’espai públic siguin l’eix vertebrador.
· Enfortirem el servei de mediació ciutadana i intercultural per tal que també atengui amb prioritat les denúncies de discriminació en un sentit ampli (cultural, de gènere, LGTBI, racista i feixista…)
· Impulsarem l’aïllament institucional i social dels partits racistes, feixistes i masclistes.

5. Fiscalment justa: progressiva i amb criteris socials

· Farem que l’esforç fiscal de les persones sigui equitatiu. Qui més té, més ha d’aportar.
· Aplicarem taxes i preus públics amb tarificació social.
· Establirem un recàrrec de l’IBI per a aquells grans tenidors d’habitatges que els mantinguin buits.

6. Economia social, solidària i arrelada al territori

Facilitarem espais, recursos i acompanyament per a la promoció econòmica de proximitat.
Incorporarem clàusules socials i ambientals a la contractació i compres públiques per tal que siguin socialment responsables.
Prioritzarem la dinamització del petit comerç local i de proximitat.
Impulsarem la pagesia arrelada al territori i els circuits curts de venda i distribució. Limitarem la ramaderia intensiva i la instal·lació de macrogranges.

7. Territori i recuperació de l’espai públic

· Pacificarem el trànsit en cotxe, fomentarem l’ús de la bicicleta i els camins segurs per a moure’s caminant. Augmentarem el nombre de carrers amb calçada única i prioritat per a vianants.
· Treballarem per fer de Manlleu una ciutat accessible per tal que les persones amb diversitat funcional puguin desenvolupar-se amb total autonomia.
· Promourem la utilització del tren en desplaçaments interurbans, amb millores a l’estació per fer-la més accessible i evitar que caigui en desús.
· Aplicarem un urbanisme feminista per repensar l’espai públic amb l’objectiu de fer-lo amable i segur per totes les persones.
· Protegirem el Poquí. Aturarem el nou centre comercial i la ronda nord-oest que l'amenacen. L’entrada natural dels camions és per la Miranda.

8. Activa, participativa i transparent

· Realitzarem, com a mínim, un referèndum a cada legislatura acompanyat d’un procés previ d’informació, debat públic i participació. Les qüestions importants de Manlleu les ha de decidir la població.
· Obrirem espais de participació directa de la ciutadania i de les entitats al dia a dia de l’Ajuntament i als plens municipals.
· Retrem comptes periòdicament de la tasca feta al consistori, i explicarem i debatrem de manera oberta els temes més rellevants, com els pressupostos, prèviament a la seva aprovació.

9.  Culturalment dinàmica i amb memòria històrica

· Estudiarem el model de gestió del Teatre Centre amb els agents culturals del poble, de manera que totes les entitats i grups hi tinguin cabuda. Ha de tenir una clara funció pública.
· Impulsarem l'autoorganització social, l'associacionisme, facilitant espais públics i recursos a les entitats del municipi perquè puguin desenvolupar les seves activitats en pro del bé comú.
· La Biblioteca desenvolupa una funció social important per Manlleu i ara mateix no té la continuïtat garantida. Cal assegurar-ne el futur desvinculant-la del BBVA i no permetre que aquesta entitat bancària l’utilitzi com a espai de propaganda.
· Aprofundirem en la recuperació de la memòria històrica, especialment de les dones i persones LGTBI de Manlleu, I visibilitzarem els espais significatius del nostre passat col·lectiu.

10. Feminista i contra la LGTBIfòbia

· Prioritzarem la lluita per eradicar les violències masclistes i contra la LGTBIfòbia.
· Apostarem per la creació d’una regidoria de feminismes i LGTBI per tal de visualitzar i dotar de més recursos humans i econòmics  les polítiques feministes i LGTBI.
· Treballarem per tal que Manlleu gestioni directament un servei d’Atenció Integral a les persones LGTBI situat al municipi.
· Les polítiques feministes han de ser transversals a totes les àrees del consistori i han de ser efectives a tots els espais del municipi i a tots els cicles de les vides de les persones.
· Potenciarem la creació de grups feministes i LGTBI autoorganitzats i els recolzarem en les seves propostes i activitats, si ho necessiten.

11. Amb un jovent actiu

· Impulsarem l’àrea de joventut, actualment desmantellada, i recuperarem la figura de la tècnica de jovent.
· Definirem polítiques clares, transversals, participatives i inclusives per a la joventut que impliquin tots els àmbits, especialment educació, salut, oci, ocupació, habitatge, emancipació, i formació sexoafectiva i en salut reproductiva amb perspectiva de gènere.
· Facilitarem i impulsarem l'autoorganització del jovent.

12. Compromesa amb la independència i l’autodeterminació dels pobles

· Desobeirem totes aquelles lleis que limitin l’exercici dels drets fonamentals i que no garanteixin la justícia social.
· Denunciarem la repressió per part dels aparells de l’Estat i donarem suport a totes les persones represaliades per haver defensat la democràcia, la llibertat i el dret a l'autodeterminació dels Països Catalans.

>> Descarrega les PROPOSTES CLAU de la CUP Manlleu

>> Descarrega el PROGRAMA ELECTORAL de la CUP Manlleu