Ple extraordinari per donar resposta a la sentència del Tribunal Suprem, per l'amnistia i el dret a l'autodeterminació

Des del CUP mostrem el rebuig absolut a aquesta sentència injusta i a totes les actuacions repressives que està portant a terme l’estat espanyol contra Catalunya i altres territoris. Traslladem també el nostre suport a totes les preses, exiliades i represaliades, i a les seves famílies i entorn.

Sense menystenir en cap cas la rellevància de la sentència i les persones condemnades, pensem que aquesta moció ha de considerar a totes les preses i represaliades que la lluita per l’autodeterminació i independència de Catalunya està comportant. El Referèndum, la mobilització han estat possibles perquè hi som totes i és empès especialment des de la població. Per això, cada moment de reivindicació ha de servir per denunciar tots els actes repressius i il·legals que comet l’estat espanyol i dignificar la lluita de base, tota. A petició de la CUP s’ha acceptat, que al primer paràgraf també es fes menció i record a les representants polítiques exiliades i a les persones membres de CDR empresonades per causes inventades.

Des de la CUP també hem demanat d’eliminar, al punt sisè, el compromís de participar en una assemblea de càrrecs electes perquè no tenim coneixement de en què consistirà aquest òrgan ni debatut quin paper tenir-hi. No s’ha escoltat la nostra petició i ens dol perquè entenem que l’ànim de la moció és el consens i posar en valor allò en què coincidim. No obstant, compartim la resta de plantejaments i propostes de la moció i hi votarem a favor, però demanem explícitament que consti en acta que no ens comprometem a formar part d’una assemblea de càrrecs electes sense saber en què consistirà.

Més enllà de la moció i del rebuig a la sentència, volem reiterar que el dret a l’autodeterminació i la independència es guanyarà al carrer, més que en l’àmbit institucional. Volem ressaltar i posar en valor la importància de mobilitzacions massives com les d’ahir i les que seguiran aquesta setmana, agrair tota la implicació de la gent, perquè és aquesta mobilització la que fa trontollar els falsos fonaments de l’estat i la que han d’escoltar els i les representants polítics catalans. L’organització de base i la desobediència són la clau quan la llei és injusta. Seguirem posant el cos per aconseguir un país sobirà i més socialment just.

També hem demanat que aquest ple extraordinari no suposi una despesa per a l’ajuntament i un benefici per als comptes corrents personals i que no s’assignin dietes. Ens semblaria molt poc ètic que el rebuig a una situació com la que ens reuneix avui, suposi una despesa públic i un benefici personal o de partit. En cas que aquesta proposta no s’accepti, les regidores de la CUP renunciem a rebre aquestes dietes.