Ple municipal juliol: "El nostre model no és d’anar creixent i anar trinxant el territori, però sí de generar activitat econòmica"

Algunes de les intervencions de la CUP Manlleu al ple municipal del 24 de juliol:

- Expedient de no disponibilitat de crèdit

A la CUP ens preocupa aquest tema. Tenim la sensació que alguna cosa passa a l’Ajuntament econòmicament. Si bé pot ser normatiu, no és normal aprovar aquest punt on s’agafa 1.200.000 € d’inversions del 2021-2022, que en aquell moment no es van executar, per finançar les del 2023.

Perquè no es van executar en aquell moment les inversions? I per quines inversions concretes s’utilitzaran ara aquests diners?

- Pla educatiu d’entorn

El pla educatiu d’entorn és una de les eines més potents que tenim per enfortir la cohesió social i l’entorn, que ens permet tenir un poble més viu i més cohesionat. És un treball conjunt amb famílies, escoles, mestres, amb societat civil, amb entitats. Creiem que és una eina a potenciar. Per tant, ens oferim a col·laborar activament i a aportar el que faci falta.

- Aprovació del projecte d’urbanització de la ronda nord (entre av. Puigmal i PPU Coromina nord), av Pirineus i av Puigmal

La CUP aposta pel decreixement, aposta per un model diferent, on el capital entès com el pur negoci continu, el concebem diferent. Manlleu ha anat deixant que els seus polígons anessin envellint, tot i que s’hi han fet intervencions puntuals. Per tant, en la situació que estem era necessari, per atraure indústries que generin llocs de treballi que permetin generar un cert dinamisme econòmic, fer aquesta actuació del polígon del Mas, a la Coromina Nord.

La connexió de la ronda Nord-Est que avui es presenta és un primer pas per treure el trànsit pesat del municipi. Hi ha una escola molt a prop i sí que serà interessant veure com es combina això perquè no hi hagi atropellaments, perquè el trànsit pesant pugui anar al polígon i perquè l’escola pugui fer la seva funció.

És una obra d’un import elevadíssim, d’1.895.000€. Confiança que pugui tirar endavant. Seguiment i fiscalització per part nostra com sempre hem fet.

El nostre model no és d’anar creixent i anar trinxant el territori, però sí de generar activitat econòmica. A Manlleu no podem fer una altra cosa que tornar a insistir amb Prysmian, sabem de les complicacions però cal que aquella zona es reactivi. I no podem fer una altra cosa que parlar de la Coromina, segur que es poden trobar formules per moltes de les naus buides de la Coromina puguin tenir activitat econòmica.

- Precs i preguntes

· Referent als programes per la gent gran, un encert, la gent gran necessita un munt d’atenció i és un col·lectiu molt vulnerable. A Manlleu malauradament en tenim un munt més de col·lectius vulnerables, gent amb dificultats socioeconòmiques, persones amb situacions de molta càrrega i molta pressió. Desitgem que rebin tota la atenció i més. Cal no oblidar ningú vulnerable a Manlleu.

· Cal reconsiderar les percepcions de les Juntes de govern local. Avui ha durat 20 minuts. Les persones que cobren, han cobrat 12,5€ al minut.

· Estem en una situació d'emergència climàtica, on els propers anys farà molta calor. Estem al cas de les accions iniciades a la piscina, però cal treballar un pla a mig termini que pot estar enfocat en tres potes interessants: 1- habilitació de refugis climàtics a tota la ciutat que ja n’hi ha però no són suficients, 2- l’arbrat és important per fer baixar la temperatura, i per tant, tot i que a Manlleu hi ha forces arbres, segur que podem avançar en un pla que contempli a 10, 15 i 20 anys vista l’arbrat, 3- parcs d’aigua, que no tenen profunditat, al Vallès Oriental n’hi ha molts, són parcs que tenen atraccions per infants de 0-6 anys, que llencen aigua, i que permet refrescar-te.

· L’ascensor de la plaça, és un equipament important, per una accessibilitat per tothom, des de gent amb mobilitat reduida, cotxets, o persones que van amb la compra del mercat. Havia deixat de funcionar, però avui ja torna a funcionar. Felicitem als responsables, i esperem que a partir d’ara no hi hagi aquestes intermitències en el seu funcionament.

· Can Xaran és un equipament necessari per allotjaments d’emergència, i tenim la sensació que és un tema parat. Demanem quina és la perspectiva ja s’està pagant un lloguer d’un pla de 10 anys.

- Recupera el vídeo del ple municipal del 24 de juliol de 2023 a: https://www.youtube.com/watch?v=xIXpYfmsRO4