Per què la CUP Manlleu votem en contra del pressupost municipal?

La CUP Manlleu votem en contra del PRESSUPOST MUNICIPAL per aquest 2024:

- El pressupost només reflecteix 100.000 € d'inversions per a habitatge, després de renunciar fa dos mesos a la subvenció de prop de 2,9 Milions €.

- El 2024 tenim una oportunitat per remunicipalitzar el servei d'aigua. El pressupost municipal, però, no contempla cap partida per fer-ho possible. Aquest equip de govern no té intenció d'avançar cap a la gestió pública de l'aigua, tot i una moció de compromís amb l'aigua pública aprovada el 2021.

- No veiem inversions al pressupost amb aspectes que tenen a veure amb els infants, gent gran i jovent. Som un dels pocs municipis, amb el nombre d'habitants que tenim, sense punt d'informació juvenil.

- S'han anul·lat les partides de participació ciutadana al pressupost municipal de Manlleu. Partides on la ciutadania podia decidir sobre les inversions prioritàries a cada barri. És important la implicació de la ciutadania en els afers comuns.

- L'equip de govern preveu la recaptació de 5 Milions €, per pagar inversions, amb la venda de solars del pla del Mas i de l'edifici de l'antiga cooperativa de Manlleu, un edifici històric que s'ha deixat degradar sense donar-li cap ús.

- Ens preocupa la partida pressupostària per a la incorporació d'un alt càrrec directiu, concentrant molt poder en una sola persona. Enlloc d'això es podria reforçar tècnicament àrees infradotades de personal i necessàries per a la garantia de drets i millora de la qualitat de vida.

PRECS I PREGUNTES

- Hi ha determinats barris de Manlleu on hi ha mobiliari urbà, concretament fanals, que estan en molt mal estat, des de fa mesos i fins i tot anys. Caldria posar-hi fil a l’agulla per solucionar-ho.

- En relació al canvi de model de les subvencions a entitats que passen a la concurrència competitiva a Manlleu, l’equip de govern preveu algun tipus d’acompanyament a les entitats? aquest canvi implicarà que persones que desinteressadament dediquen el seu temps a aquest tema, hagin d’omplir més documentació o hagin de fer tot un seguit de tràmits que abans no es feien. Això pot ser un element que pot afectar al teixit associatiu de Manlleu.

Ple municipal del 20 de novembre de 2023