A què s'haurien de destinar 833.484,31€ públics? #qüestiódeprioritats

Aquest proper dijous 29 de novembre l'equip de govern de l'Ajuntament de Manlleu (ERC i MES) vol aprovar, en un ple extraordinari, una modificació de crèdit per construir la nova comissaria de la Policia Local. Des de la CUP Manlleu ens hi oposem perquè és #qüestiódeprioritats millorar altres serveis.

La improvisació i les falses informacions han fet quadruplicar el cost de la comissaria al llarg dels mesos, mentre a principis d’estiu era de 200.000€, al ple d’octubre va pujar fins a 640.776,40€ i finalment el crèdit és de 833.484,31€.

Malgrat que les condicions actuals de les dependències no són òptimes, creiem que Manlleu té reptes molt més urgents a nivell d'emergència social i que és #qüestiódeprioritats decidir a què s'haurien de destinar aquests 833.484,31€ públics.

- Les prestacions econòmiques d'urgència social són vuit vegades inferiors al cost total per construir la nova comissaria de la Policia Local

- La situació laboral és preocupant i el global del pressupost de l'OPE Manlleu és inferior al cost de la nova comissaria de la Policia Local. Hi ha un 14,24% de persones a l'atur i d'aquestes, la meitat porten més d'un any sense trobar feina.

- Durant els últims anys, l'equip de govern amb ERC al capdavant ha desmantellat per complet l'àrea de jovent. El pressupost total de l'àrea ha disminuït 186.601€ en 10 anys.

- Al ple d'octubre es va aprovar un crèdit extraordinari de 150.000€ per pisos de protecció oficial, uns diners insuficients per cobrir les necessitats existents a Manlleu en habitatge social. Això suposa menys d'una cinquena part del cost de la comissaria.