Tenim dret a viure a Manlleu

Als Països Catalans patim una crisi d'habitatge que està provocant situacions crítiques en la classe treballadora. Durant els últims anys el preu de l'habitatge ha pujat dràsticament fins a superar els nivells viscuts durant la bombolla immobiliària del 2008, però, a diferència d'aquells anys, actualment els sectors més afectats són les persones que viuen de lloguer i, és el preu del lloguer, un dels valors que més ha augmentat superant amb escreix les dades de 2008 i amb una tendència continua a l'alça.

- Segons dades extretes de l'INE (2021), dels 8.887 habitatges que hi ha a Manlleu, en 1.332 no hi viu ningú, un 15%. Un símptoma més de l'absència de polítiques d'habitatge, malgrat estar en situació d'emergència habitacional des de fa més de 15 anys.

- Manlleu és el municipi de més de 20.000 habitants amb més % d’habitatges buits de tota la província de BCN, el 7è del Principat i el 26è del conjunt dels Països Catalans.

- El preu del lloguer a Manlleu ha augmentat un 35% entre 2015 i 2020, un dels increments més alts del país.

- Seguim exigint a l'Ajuntament de Manlleu l'elaboració urgent d'un nou Pla Local d'Habitatge que doni resposta a la situació d'emergència en què ens trobem.

- Cal dotar l'Oficina d'Habitatge de Manlleu de recursos. Ha de ser quelcom més que simbòlica! Actualment, no pot comptar amb res més que la bona voluntat del personal tècnic que hi treballa, gestionant prestacions de lloguer o aturant temporalment alguns desnonaments.

- Per si tot això fos poc, recordem que fa menys de mig any l'Equip de Govern de Junts i PSC va renunciar a 2,8M d'euros dels fons Next Generation per a la construcció de 69 habitatges de lloguer assequible: https://manlleu.cup.cat/noticia/lequip-de-govern-soposa-defensar-projectes-dhabitatge-public-manlleu

- Paral·lelament, enfortim el moviment popular en defensa del dret a l'habitatge, a Manlleu i arreu de la comarca d'Osona.

#TenimDretAViure a #Manlleu