Xerrada sobre fiscalitat justa

Aquest divendres 3 de maig a les 8 del vespre tindrà lloc una xerrada sobre fiscalitat justa al Teatre del Puig Agut de Manlleu, organitzada per la CUP Manlleu dins la campanya Teixim l'Alternativa. L'acte anirà a càrrec de Xavier Martínez Gil, de la Plataforma per una fiscalitat justa, i de Laura Generó, de la CUP Manlleu.

La Plataforma per una fiscalitat justa, ambiental i solidària presentarà una actualització de l’Informe sobre propostes per a una fiscalitat més equitativa en l’àmbit local. En total, un conjunt de 65 mesures que busquen reivindicar el paper dels municipis en la configuració de polítiques fiscals.

Tot i la poca capacitat reguladora dels municipis i la dependència de les transferències de l’Estat, la fiscalitat municipal té marge per a establir criteris de progressivitat i equitat més justos, així com per a incrementar l’eficiència en la recaptació i reclamar la transferència de la recaptació d’altres impostos que ara recapta la Generalitat o l’Estat.